غلامرضایی در وبینار معرفی پتانسیل های مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو عنوان کرد:

هدف تامین زیرساخت های مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو، اطمینان خاطر سرمایه گذاران است

عصر معدن- مدیر زیرساخت ایمیدرو اعلام کرد: ایمیدرو با تامین زیرساخت ها در مناطق ویژه اقتصادی خلیج فارس، لامرد، پارسیان و کاشان موجب کمک به اطمینان خاطر سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این مناطق خواهد شد.;

هدف تامین زیرساخت های مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو، اطمینان خاطر سرمایه گذاران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، منیژه غلامرضایی، مدیر زیرساخت ایمیدرو امروز در بینار معرفی پتانسیل های مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو گفت: این سازمان در راستای اجرای وظایف توسعه ای خود و ماموریت ایجاد و توسعه زیرساخت با تامین زیرساخت ها در مناطق ویژه اقتصادی خلیج فارس، لامرد، پارسیان و کاشان به اطمینان خاطر سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این مناطق کمک می کند.

    وی هدف از برگزاری رویداد را ارائه پتانسیل های این مناطق به سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: ایمیدرو در راستای تحقق برنامه توسعه ای بخش معدن و صنایع معدنی، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال نسبت به ایجاد مناطق ویژه اقتصادی با اهدافی همچون اجرای توسعه ای سیاست های منطقه ای، کاهش هزینه های واردات و صادرات، ایجاد بستر و زیرساخت جهت جذب سرمایه گذار و ارتقا و بهره گیری از تکنولوژی های برتر داخلی و خارجی اقدام کرد.

    غلامرضایی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی بلندمدت و تدوین مدل های تامین زیرساخت های آب، برق، راه(ریلی و جاده ای) و گاز، تعامل و مشارکت با دستگاه های متولی زیرساخت های کشور و بخش های خصوصی توانمند با هدف توسعه زیرساخت های معادن و صنایع معدنی از جمله ماموریت های مدیریت زیرساخت ایمیدرو است. به گفته وی، از دیگر ماموریت های این مدیریت می توان به توسعه مناطق ویژه اقتصادی زیرمجموعه ایمیدرو با هدف توسعه بخش معدن و صنایع معدنی و نیز تسهیل گری در تامین ماشین آلات معدنی اشاره کرد.

    تامین برق،آب و حمل و نقل

    مدیر زیرساخت ایمیدرو بیان کرد: چشم انداز مدیریت زیرساخت ایمیدرو در 3 بخش تامین برق، آب و حمل و نقل تعریف شده است. در بخش تامین برق، اقدام به ایجاد حداقل 1500مگاوات ظرفیت نیروگاهی در مناطق ویژه لامرد، پارسیان و خلیج فارس و نیز امضای تفاهم نامه احداث 10 هزار مگاوات توان نیروگاهی در بخش معدن و صنایع معدنی شده است.

    وی افزود: در خصوص تامین آب نیز تامین سالانه 4.25 میلیون متر مکعب آب پایدار برای منطقه ویژه اقتصادی لامرد، و 4.25 میلیون متر مکعب نیز برای منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در چشم انداز این مناطق وجود دارد. همچنین تامین 230 میلیون مترمکعب آب در سال برای استان های کرمان، خراسان جنوبی و رضوی از طریق خط 2 انتقال آب خلیج فارس تا سال 1405و نیز سالانه 230میلیون متر مکعب از طریق خط 3 برای استان های یزد و اصفهان در دست اقدام است.

    غلامرضایی تصریح کرد: در بخش حمل و نقل نیز مشارکت در توسعه حمل و نقل ریلی حداقل100 کیلومتردر خطوط ریلی و 100دستگاه لوکوموتیو تا پایان سال 1405 را در برنامه داریم. علاوه بر این، مشارکت در توسعه راه های کشور به طول 653 کیلومتر با برآورد حدود 105 هزار میلیارد ریال نیز در چشم انداز بخش زیرساخت ایمیدرو قرار دارد.

    نیاز به سرمایه گذاری حدود 43 هزار میلیارد تومانی

    مدیر زیرساخت ایمیدرو ضمن ارائه اطلاعاتی در خصوص مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو اظهار کرد: پیش بینی نیاز سرمایه گذاری در این مناطق طی 5 سال آینده در مجموع 42 هزار و 896 میلیارد تومان است. این میزان به منظور سرمایه گذاری3500میلیارد تومانی در زیرساخت های توسعه و توسعه بندر و اسکله منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، سرمایه گذاری 33هزار و 500 میلیارد تومانی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان برای احداث بندر، نیروگاه و سایر زیرساخت ها و نیز سرمایه گذاری 4هزار و 779 میلیارد تومانی در تاسیسات زیربنایی منطق ویژه اقتصادی لامرد مورد نیاز است. علاوه بر این، منطقه ویزه اقتصادی کاشان برای تاسیسات زیربنایی نیاز به سرمایه گذاری هزار و117 میلیارد تومانی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر