غریب پور اعلام کرد:

جذب نقدینگی ۱۷۰۰ میلیارد تومانی ایمیدرو از بخش خصوصی در سال ۹۸

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: به منظور تکمیل طرح های نیمه تمام در حال اجرا، از ابتدای سال ۹۸ بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی نقدینگی جذب شده است.;

جذب نقدینگی ۱۷۰۰ میلیارد تومانی ایمیدرو از بخش خصوصی در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور افزود: این مبالغ صرف طرح های مشارکتی با بخش خصوصی می شود.
    وی همچنین گفت: علاوه بر منابع جذب شده از بخش خصوصی(1700 میلیارد تومان)، ایمیدرو تزریق منابع مالی به طرح ها را تسریع بخشید و در نتیجه بودجه سرمایه گذاری این سازمان از 750 میلیارد تومان به 1800 میلیارد تومان در سال 98 اصلاح شد.

    افزایش مشارکت بخش خصوصی
    وی با بیان اینکه تمرکز بر توسعه و افزایش مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های توسعه، در شمار برنامه های سازمان ایمیدرو قرار دارد، گفت: به منظور تکمیل طرح های پترولیوم کک، تیتانیوم کهنوج و پتاس خور و بیابانک سرمایه گذار جذب شد. اجرای طرح های فوق با حمایت ایمیدور و توسط سرمایه گذار دنبال می شود.

    تکمیل زنجیره ارزش آلومینیوم
    رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: با هدف تکمیل زنجیره ارزش آلومینیوم و عدم وابستگی کشور به کک سوزنی و کک اسفنجی، تفاهم نامه ای با وزارت نفت مبادله شد.
    وی ادامه داد: در این زمینه وزارت نفت از طریق سرمایه گذاری پالایشگاه های کشور در این امر اقدام به تولید این محصولات خواهد کرد.

    رفع مشکلات طرح های نیمه تمام
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع مشکلات طرح های نیمه تمام نیز از طریق برگزاری جلسات ماهانه در حال انجام است، اظهار داشت: فراخوان جذب سرمایه گذار جهت توسعه بندر منطقه ویژه خلیج فارس در دست اقدام است.
    وی افزود: همچنین مشکلات مرتبط با تامین سرمایه و مواد اولیه مورد نیاز آلومینیوم جنوب برطرف و این واحد به عنوان بزرگترین و مدرنترین واحد آلومینیوم کشور وارد مدار تولید شده است.

    تامین تجهیزات فاز نخست طرح الکترود گرافیتی
    غریب پور گفت: تجهیزات فاز نخست طرح الکترود گرافیتی وارد سایت شده و با برطرف شدن مشکلات مرتبط با "ویروس کرونا" و حضور متخصصان چینی، اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مشکل پیمانکار طرح بندر پارسیان برطرف و نخستین پست اسکله آن آماده بهره برداری است.

    حل مشکلات طرح های فولادی
    وی با بیان اینکه طرح های کنسانتره 2.5 میلیون تنی و گندله 5 میلیون تنی ناحیه سنگان آماده بهره برداری است، عنوان کرد: بخش زیادی از مشکلات طرح های فولاد استانی برطرف شده و با توجه به پیشرفت آن ها از سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر