رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد:

عزم شرکت‌های معدنی برای حمایت از سهامداران بورس

ایجاد نخستین شرکت سهامی عام پروژه در ایمیدرو

عصر معدن- رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از عزم شرکت‌ها و صنایع معدنی برای حمایت از بازار سرمایه و سهامداران آن خبر داد.;

عزم شرکت‌های معدنی برای حمایت از سهامداران بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، خداداد غریب پور در حاشیه نشست نمایندگان اتاق بازرگانی تهران  با اشاره به نشست دو روز گذشته ایمیدرو و شرکت‌ها و صنایع معدنی با رئیس سازمان بورس و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این نشست به تشکیل صندوق‌های بازارگردانی و الزام بنگاه‌ها به داشتن صندوق‌های بازارگردانی از سوی سازمان بورس منجر شد.

    وی اضافه کرد: پس از این نشست صندوق‌هایی که بازارگردان داشتند فعالانه عمل کردند و در سایر شرکت‌ها هم به ایجاد بازارگردان اقدام کرده ایم به گونه‌ای که در دو روز گذشته، بازار سرمایه به روند مثبت بازگشت و سهامداران خرد از این امر راضی هستند.

    رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: 60 میلیون سهامدار در بورس داریم که وظیفه ما حمایت از این سهامداران است و حمایت‌هایی که انجام شده در راستای سیاست‌های دولت صورت گرفته است.

    غریب پور افزود: همچنین پیشنهاد شد سایر شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ کشور، بازارگردانی کنند تا از افت ناگهانی بازار سرمایه جلوگیری شود.

    ایجاد نخستین شرکت سهامی عام پروژه در ایمیدرو

    وی گفت: پیشنهاد دیگری که سازمان بورس هم بر آن اصرار داشت تشکیل شرکت‌های سهامی عام پروژه است که خوشبختانه در شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو نخستین شرکت سهامی عام پروژه را ایجاد کردیم که براساس آن، منابع مالی جامعه برای اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی جمع می‌شود که اگر این اقدام در سایر بنگاه‌ها انجام شود به رونق تولید و بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر