با راهبری ایمیدرو و به مناسبت هفته دولت، اعلام شد؛

صرفه جویی ارزی بیش از ۱.۷ میلیارد دلاری بزرگان معدن و صنایع معدنی

عصر معدن- اجرای سیاست بومی سازی ایمیدرو، سبب صرفه جویی ارزی بیش از ۱.۷ میلیارد دلاری در شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی شد.;

صرفه جویی ارزی بیش از ۱.۷ میلیارد دلاری بزرگان معدن و صنایع معدنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از گزارش روابط عمومی به مناسبت هفته دولت حاکی است، در راستای برنامه های دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت، این سازمان با اجرای سیاست بومی سازی و راهبری آن در شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی، طی سه سال گذشته صرفه جویی ارزی افزون بر یک میلیارد و 724 میلیون دلاری را رقم زد.

    از سال 1399 تا 1401 ارزش برنامه های بومی سازی در شرکت های زیرمجموعه و تابعه به ترتیب به 618 میلیون، 570 میلیون و 536 میلیون دلار رسید.

    پیشروان بومی سازی

    در سال گذشته شرکت فولاد مبارکه با 170.1 میلیون دلار، بیشترین سهم در صرفه جویی ارزی را به خود اختصاص داد. پس از آن شرکت های فولاد خوزستان با 138.4 میلیون و ملی مس با 81 میلیون دلار در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

    در مدت مورد بررسی، شرکت های فولاد خراسان، گل گهر، منطقه ویژه خلیج فارس، ذوب آهن اصفهان، ملی فولاد، چادرملو، گهرزمین، تهیه و تولید مواد معدنی، فولاد هرمزگان، میدکو، آلومینای ایران، آلومینیوم جنوب، سرمایه گذاری پارسیان، توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) و فولاد سنگان در رتبه های چهارم تا هجدهم قرار گرفتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر