موثقی نیا در جلسه کارگروه کنترل مدیریت شرکت گل گهر اعلام کرد:

گل گهر، رشد را در "تولید اقتصادی" و "محصول صادرات محور" پیگیری کند

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو با اعلام اینکه پیشگامی شرکت سنگ آهن گل گهر برای توسعه زنجیره فولاد، جای خرسندی دارد، تاکید کرد: گل گهر مسیر رشد را در "تولید اقتصادی" و "محصول صادرات محور" پیگیری کند.;

گل گهر، رشد را در "تولید اقتصادی" و "محصول صادرات محور" پیگیری کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی نیا در جلسه کارگروه کنترل مدیریت شرکت گل گهر ضمن بیان این مطلب گفت: از تیم یکپارچه، مصمم و جدی در گل گهر به دلیل رویکرد توسعه ای و اجرای طرح های مختلف در زنجیره فولاد تشکر می کنم. ما در ایمیدرو از پیشبرد این روند حمایت می کنیم.

    وی افزود: طبق گزارش ارائه شده، این شرکت 49 طرح با سرمایه گذاری 5 میلیارد یورو در حال اجرا دارد. از این میزان، 13 طرح، جزو طرح های پیشران است.

    پیگیری موضوع افزایش تولید صادرات محور

    موثقی نیا با اشاره به اینکه ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع افزایش تولید صادرات محور را پیگیری می کنیم، اظهار داشت: افزایش تولید به صورت اقتصادی و افزایش صادرات محصولات، 2 موضوعی است که باید همزمان انجام شود و امیدواریم شرکت ها اعم از شرکت گل گهر با اراده موجود، در این زمینه به طور جدی گام بردارند.

    وی افزود: ایمیدرو در جلسات آتی، موضوع افزایش تولید صادرات محور در شرکت ها را بررسی و پیگیری می کند.

    تحول منطقه گل گهر در سال 1405

    ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت گل گهر در این جلسه با اشاره به اینکه طرح های توسعه ای این شرکت تا سال 1405 به بهره برداری می رسند و این منطقه را متحول می سازند، گفت: این شرکت طرح های توسعه تولید و زیربنا را به عنوان 2 بال توسعه ای پیش می برد و در سه سال آینده به عنوان یک شرکت ویژه در صنعت فولاد مطرح خواهد شد.

    وی ادامه داد: این شرکت طی 6 ماهه نخست امسال به رغم قطعی برق، 12 رکورد کیفی و 4 رکورد کمی در تولید داشت. به طوری که در باطله برداری 23 درصد، استخراج سنگ 16 درصد، معدنکاری 22 درصد و تولید گندله 7 درصد افزایش عملکرد داشته ایم.

    طرح های قابل بهره برداری گل گهر تا پایان امسال

    عتیقی با بیان اینکه طرح احیای مستقیم 2 جهان فولاد با ظرفیت یک میلیون تن آهن اسفنجی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال 1400 آغاز شده و تا پایان شهریور، بیش از 77 درصد پیشرفت داشته است.

    وی افزود: از دیگر طرح های قابل بهره برداری تا پایان امسال، خط دوم انتقال گاز به منطقه گل گهر، کارخانه مگامدول آهن اسفنجی توسعه آهن و فولاد طوبی، بهبود کیفیت محصول خط 4 کارخانه پلیکام، کارخانه تولید انواع مفتول فولادی، واحد آبگیری و فیلتراسیون باطله کارخانه های کنسانتره (خطوط 5-6-7)، احداث پست 400 کیلوولت به 20 کیلو ولت شهرک صنعتی گل گهر، طرح انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق، کارخانه فولادسازی راور، فاز 1 کارخانه فروسیلیسیم و نیروگاه خورشیدی 40 مگاوات است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر