رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد:

حمایت مجلس از تکمیل طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب

عصر معدن- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: مجلس از تکمیل طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت حمایت می کند.;

حمایت مجلس از تکمیل طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، عزت الله اکبری تالار پشتی در نشست بررسی طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب با بیان این مطلب گفت: بدنه دولت به طور ویژه برای اجرای این طرح تلاش می کند و آقای مهندس جعفری نیز به آن سرعت داد.

    وی افزود: این طرح پیشرفت مناسبی دارد اما باید تلاش کنیم طولانی نشود تا از توجیه پذیری نیفتد.

    رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به واردات سالانه حدود 900 میلیون دلار پودر آلومینا، گفت: اگر نصف ارز یک سال واردات این محصول را به اجرای طرح اختصاص دهیم، تکمیل می شود.

    وی ادامه داد: برای توسعه منطقه، بستر حضور بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی این حوزه فراهم کنید.

    نهایی شدن طرح نفلین در زمان جعفری

    یوسف داودی، نماینده سراب در مجلس در این نشست با بیان اینکه قرارداد طرح نفلین سینیت سراب در زمان مهندس جعفری نهایی شد، گفت: واردات سالانه 2 میلیون پودر آلومینا از منظر پدافند غیر عامل به نفع کشور نیست و در راستای شعار سال مقام معظم رهبری، طرح نفلین سینیت جزو طرح های شاخص است.

    وی ادامه داد: تکمیل این طرح علاوه بر اینکه وابستگی به خارج را کم می کند، یک طرح دانش بنیان محسوب می شود چرا که از سیستم خشک و کم آب بهره می برد.

    داودی با اشاره به اشتغال زایی طرح نفلین سینیت تصریح کرد: اشتغال مستقیم این طرح، 850 تا یکهزار نفر و اشتغال غیر مستقیم حدود 5-6 هزار نفر در هر فاز است.

    وی افزود: یکی از شاخص های پیشرفت کشورها، سرانه تولید آلومینیوم است و به همین دلیل، پودر آلومینا و آلومینیوم، جزو رده های سوم و چهارم تحریم های بی رحمانه کشورها بود تا کشور را تحت فشار قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر