پنج پروژه بزرگ منطقه ویژه خلیج فارس در مسیر افتتاح

فعالیت ۲۲ شرکت با سرمایه‌گذاری ۴.۷ میلیارد دلاری در منطقه

عصر معدن- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به تشریح پنج پروژه بزرگ در مسیر افتتاح در این منطقه ویژه اقتصادی پرداخت و گفت: با تمام توان در راستای تأمین زیرساخت‌های این منطقه مطابق با سیاست های توسعه ای ایمیدرو پیش خواهیم رفت.;

پنج پروژه بزرگ منطقه ویژه خلیج فارس در مسیر افتتاح
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، محمدرضا پیرحسینلو در حاشیه بازدید ماهانه از پروژه‌های در حال ساخت، بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس یکی از قطب‌های مهم تولید در کشور است و در حال حاضر 15 پروژه فعال زیرساختی در منطقه به ارزش سه هزار و 200 میلیارد تومان در دست اقدام است.
    وی تصریح کرد: از این تعداد، پنج پروژه با درصد پیشرفت بین 50 تا 100 درصد آماده افتتاح است و البته پروژه پست مدولار شهید لشکری با قابلیت برق رسانی به چهار صنعت بزرگ مستقر در اولویت قرار دارد و به زودی افتتاح می‌شود.
    وی خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه ها می‌توان به پروژه گازرسانی به نیروگاه‌های سایت میانی و احداث شبکه و ایستگاه تقلیل فشار سایت شمالی و میانی، پروژه تعمیرات اساسی پل دسترسی، آبگیر و اسکله منطقه ویژه، پروژه جمع‌آوری و هدایت سیلاب سایت شمالی، پروژه آبرسانی به شرکت‌های مستقر در سایت 600 هکتاری و پروژه تکمیل و بازسازی ابنیه و کارهای عمرانی منطقه ویژه اشاره داشت.
    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: همچنین 22 شرکت با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و 705 میلیون‌دلاری در منطقه فعالیت دارند که باید به این آمار، آمار 52 شرکتی که در حال ساخت و نصب تجهیزات هستند نیز اضافه کنیم.
    وی اضافه کرد: در مجموع سرمایه‌گذاری ترکیبی این شرکت‌ها به بیش از دو میلیارد 313 میلیون دلار، دو میلیارد و 470 میلیون یورو و چهارهزار میلیارد تومان می‌رسد.
    وی در ادامه به نقش منطقه‌ویژه در حوزه اشتغال زایی اشاره کرد،گفت در حال حاضر 14هزار نفر بصورت مستقیم مشغول به کار هستند که با اجرای برنامه های توسعه ای وبهره برداری از پروژه ها این میزان اشتغال زایی به 30 هزار نفر می‌رسد.
    پیرحسینلو در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با هم‌افزایی تمامی ارکان دخیل شاهد تحقق اهداف در سال 1403 و ارتقا عملکرد در تمامی بخش‌ها باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر