موثقی نیا در بازدید از کارخانه طلای هیرد؛

۸ پهنه معدنی خراسان جنوبی با مشارکت بخش خصوصی در حال بهره برداری است

خراسان جنوبی از لحاظ ذخایر طلا در جایگاه مناسبی است

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: هشت پهنه معدنی در خراسان جنوبی از مرحله اکتشاف تا بهره ‌برداری با مشارکت بخش خصوصی در حال فعالیت است.;

۸ پهنه معدنی خراسان جنوبی با مشارکت بخش خصوصی در حال بهره برداری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی نیا در بازدید از معدن و کارخانه تولید شمش طلای هیرد، طی سخنانی افزود: خراسان جنوبی دارای ذخایر معدنی غنی است و سیاست وزارت صمت و ایمیدرو نیز این است که فعالیت های معدنی در سطح کشور و استان های کم برخوردار همچون خراسان جنوبی توسعه یابد.
    محمد موثقی نیا افزود: ایمیدرو از افزایش پهنه معدنی طلای هیرد به منظور تامین خوراک؛ حمایت می کند.
    وی گفت: خراسان جنوبی از نظر ذخیره معدنی طلا جایگاه مناسبی در کشور دارد و با بهره‌برداری از کارخانه‌های در دست اجرای این استان؛ ظرفیت تولید طلا به 800 کیلوگرم در سال خواهد رسید.
    تولید 151 کیلوگرم طلا طی 10 ماهه سال جاری
    در ادامه مدیر مجتمع طلای هیرد گفت: میزان تولید شمش طلای این کارخانه از ابتدای تاسیس تاکنون 295 کیلوگرم بوده است که از این میزان 151 کیلوگرم طی 10 ماهه سال جاری تولید شده است.
    بنابر اعلام امیر هوشنگ متولی میزان تولید این کارخانه در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد رشد یافته است.
    وی از افتتاح طرح توسعه کارخانه تولید شمش طلای هیرد تا پایان بهمن ماه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح میزان سرمایه گذاری انجام شده در این مجموعه به 1000 میلیارد تومان می رسد و ظرفیت تولید سالانه آن به 400 کیلوگرم شمش طلا در سال افزایش خواهد یافت.
    به گفته مدیر مجتمع با بهره برداری کامل از کارخانه فرآوری طلای هیرد زمینه اشتغال 250 نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر