موثقی نیا در مراسم امضای قرارداد واگذاری زمین به طرح پتروپالایشگاهی شهید سلیمانی مطرح کرد:

تامین زیرساخت بزرگ ترین پروژه پتروپالایشی کشور توسط ایمیدرو

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان زیرساخت بزرگ ترین پروژه پتروپالایشی کشور را تامین می کند.;

تامین زیرساخت بزرگ ترین پروژه پتروپالایشی کشور توسط ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمد رضا موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو که شامگاه شنبه در مراسم امضا و مبادله قرارداد واگذاری 450هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس حضور داشت گفت انعقاد قرارداد واگذاری زمین به شرکت پتروپالایش شهید سلیمانی، گامی در جهت آینده ای است که کاهش خام فروشی و افزایش ارزش افزوده را برای اقتصاد کشور به همراه دارد.

    وی ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر، تاکید کرد: نکته قابل توجه، اجرای این طرح در شرایط تحریم است که زمینه ساز توانمندشدن شرکت های داخلی و به ویژه دانش بنیان ها است.

    موثقی نیا ادامه داد: ایمیدرو با ارایه زیرساخت های لازم، حمایت های خود از اجرای طرح فوق به عمل می آورد.

    به گفته وی، با توجه به اهداف طرح بزرگ و ملی پتروپالایش شهید سلیمانی، روزهای بهتری برای نظام جمهوری اسلامی رقم زده خواهد شد.

    وی همچنین در حاشیه این مراسم در گفت و گویی با خبرگزاری صدا و سیما، اظهار داشت: یکی از ماموریت های منطقه ویژه خلیج فارس، مساعدت به پروژه هایی است که می توانند اثربخشی بالایی برای اقتصاد کشور داشته باشند. همچنین باید اذعان کرد که این رویداد می تواند در آینده شاخص های اقتصادی کشور اثرقابل توجهی داشته باشد.

    موثقی نیا با بیان اینکه یکی از دغدغه های مردم و مسئولان، جلوگیری از خام فروشی است، تاکید کرد: این طرح که بزرگ ترین پروژه پتروپالایشی کشور است از فناوری هایی بهره خواهد برد که برای نخستین بار در کشور به کار گرفته می شوند و ایمیدرو نیز با ارایه امکانات زیرساختی، حمایت های لازم را از آن به عمل می آورد.

    لازم به ذکر است که منطقه ویژه اقتصادی صنایع فلزی و معدنی خلیج فارس در غرب بندرعباس واقع شده و یکی از مناطق ویژه چهارگانه ایمیدرو است.

    پتروپالایش شهید سلیمانی با فناوری ایرانی

    از سوی دیگر جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، با بیان اینکه طرح پتروپالایش شهید سلیمانی دارای 22واحد فراوری خواهد بود، گفت: مدت زمان اجرای پروژه 5 سال پیش بینی شده اما امیدواریم زودتر از موعد راه اندازی شود.

    وی تاکید کرد: استفاده از توان ساخت داخل و ایرانی شدن طرح با بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان، یکی از اهداف ما در اجرای پروژه فوق است.

    سالاری گفت: 25درصد از محصول این پتروپالایشگاه، مربوط به بخش پتروشیمی است و مابقی به تولید بنزین اختصاص دارد که می تواند (با ظرفیت روزانه 6.5 میلیون لیتر) در مواقع لازم، بخشی از نیاز کشور به این فرآورده سوختی را تامین کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر