پیام دکتر کرباسیان به مناسبت روز جهانی کارگر

کارگران،‌ پیشرو عرصه تولید

عصر معدن- مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو در یادداشتی به مناسبت روز جهانی کارگر نوشت:;

کارگران،‌ پیشرو عرصه تولید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶:۰۰

    روز جهانی کارگر تقارنِ زیبایی با نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری پیدا کرده است. سال حمایت از کالای ایرانی می تواند نقطه عطف و آغازی دوباره در راستای اهتمام به جایگاه کارگران عزیز باشد. به جرات می توان اذعان داشت که بخش معدن و صنایع معدنی مامنی برای تولید محصول ایرانی است.

    پیشتر هم بر این امر تاکید کرده ام که معدن ریشه در خاک دارد و الگوی مناسبی برای اقتصاد مقاومتی است.
    حرکت چرخ اقتصاد هم بی تردید با تلاش کارگران زحمتکش این مرز و بوم انجام می شود.
    ایمیدرو به عنوان سازمان پیشرو توسعه ای این بخش،‌ توجه به کارگران و استفاده از نیروهای بومی در پروژه ها و کارخانه های تولیدی را همواره در اولویت های خود قرار داده است. این مهم طی سال های گذشته با حساسیت بیشتری پیگیری شده و همواره در جریان است.
    طی دولت نخست جناب آقای دکتر روحانی بیش از 4200 شغل مستقیم و 6200 شغل غیر مستقیم در طرح های این بخش ایجاد شده که بخش قابل توجهی از این تعداد مربوط به کارگران است. در اواخر سال گذشته نیز طبق سندی که با سازمان نظام مهندسی و خانه معدن ایران اجرایی شد، شرایط اشتغال در معادن کوچک و متوسط که عمدتا در مناطق کم برخوردار قرار گرفته اند،‌ فراهم شد که این مهم نیز راهکاری برای توجه به اشتغال و معیشت کارگران است.

    سال گذشته 4.5 میلیارد دلار طرح جدید معدنی و صنایع معدنی وارد مدار تولید شد و امسال نیز 1.5 میلیارد دلار طرح جدید افتتاح خواهند شد. نگاهی کلان به سرمایه گذاری ها و اقدامات این حوزه نشان می دهد اهداف تمامی این طرح ها، تولید مواد اولیه و واسطه ای است که بخش قابل توجه آن منجر به ساخت کالای ایرانی می شود و بخش دیگر هم ارز نصیب اقتصاد می کند که هر دو عامل در جهت منافع کارگران این سرزمین است.

    11 اردیبهشت روز جهانی کارگر را خدمت یکایک عوامل اصلی توسعه ایران زمین تبریک می گویم و به عنوان خدمتگذاری در نظام جمهوری اسلامی خود را وامدار تلاش این عزیزان می دانم. همچنین در این روز، یاد ایثارگری ها و از جان گذشتگی های کارگران ارجمند را در طول دفاع مقدس گرامی می داریم. به واقع عرصه تولید نیز صحنه نبردی است که کارگران گرامی در پیشاپیش آن به جهاد می پردازند.
    منبع: روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو)

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر