در راستای سیاست های اصل ۴۴ و خروج بانک ها از بنگاه داری صورت گرفت

واگذاری کنسانتره و گندله "توسعه ملی" به فولاد خوزستان

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو از واگذاری کارخانه های کنسانتره و گندله سازی شرکت توسعه ملی به شرکت فولاد خوزستان خبر داد.;

واگذاری کنسانتره و گندله "توسعه ملی" به فولاد خوزستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، مهدی کرباسیان با اشاره به برگزاری جلسه ای با محمد کشانی مدیر عامل فولاد خوزستان، خداداد غریب پور مدیر عامل شرکت توسعه ملی و محمود نگهبان سلامی نماینده مردم خواف و رشتخوار، گفت: واگذاری کارخانه های فرآوری شرکت توسعه ملی در مجتمع معدنی سنگان به شرکت فولاد خوزستان گامی موثر در مسیر سیاست های اصل 44 قانون اساسی، خصوصی سازی و خروج بانک ها از بنگاه داری است.
    وی به دستور رییس جمهوری درباره خروج بانک ها از بنگاه داری اشاره کرد و اظهار داشت: این دستور رییس جمهوری به وزیر امور اقتصاد و دارایی، در جهت حمایت از تولید صورت گرفته در شرایطی که پیشتر شاهد رقابت بانک ها با بخش خصوصی بودیم اما اکنون شرکت توسعه ملی وابسته به بانک ملی، اقدامی شایسته ای انجام داده به طوری که این بانک در روند کار تخصصی بانکداری و شرکت های فولاد خوزستان نیز در روند توسعه قرار گیرد.
    رییس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: در گذشته به سبب واگذاری های غیراصولی و غیرتخصصی، زنجیره تولید به ویژه در بخش فولاد شکسته شد و شرکت بزرگی همچون فولاد خوزستان از زنجیره فولاد خارج شده بود.
    کرباسیان اظهار افزود: در جلسه مشترک با نماینده مردم منطقه خواف و رشتخوار و مدیران فولاد خوزستان و توسعه ملی درباره نحوه تسهیل در انتقال سهام کارخانه های کنسانتره و گندله سازی بحث و تبادل نظر شد.
    وی ضمن ابراز خرسندی از قرار گرفتن شرکت فولاد خوزستان در زنجیره فولاد، یادآور شد: در ماه های اخیر طرح 2.5 میلیون تنی کنسانتره توسعه ملی در منطقه سنگان راه اندازی شد و در جلسه روز گذشته مذاکراتی درباره راه اندازی به موقع کارخانه گندله سازی در نیمه نخست سال جدید صورت گرفت.
    کرباسیان از برنامه شرکت فولاد خوزستان در انجام مسوولیت اجتماعی در منطقه خواف و سنگان سخن گفت و افزود: طبق مذاکرات انجام شده، همکاری های لازم این شرکت در حوزه مسوولیت اجتماعی نیز انجام خواهد شد.
    به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، شرکت فولاد خوزستان تقاضا و برنامه توسعه ای نیز در طرح جامع فولاد برای رسیدن به هدف 55 میلیون تن فولاد داشت که مورد استقبال قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر