مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو اعلام کرد:

حضور ایمیدرو در پویش همگانی مهار پوکی استخوان

انجام ۲ مطالعه پژوهشی درباره سلامت استخوان کارکنان واحدهای تابعه ایمیدرو

عصر معدن- مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان به پویش همگانی مهار "پوکی استخوان با تشخیص به موقع" پیوست. امیر ولدخانی در عین حال خبر داد که ایمیدرو ۲ مطالعه پژوهشی در سطح واحدهای تابعه در زمینه وضعیت استخوان کارکنان این مجموعه انجام داده است.;

حضور ایمیدرو در پویش همگانی مهار پوکی استخوان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امیر ولدخانی با بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو همگام با برنامه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای برگزاری پویش همگانی کمپین مهار پوکی استخوان با تشخیص به موقع، از تاریخ 26 مهر تا 2 آبان 1401، اقدامات لازم برای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی در میان کارکنان خود را انجام می دهد.

    وی افزود: در این زمینه، بسته آموزشی پیوستی مطرح در پویش یاد شده اعم از توصیه های بهداشتی، غذایی، ورزشی و دارویی در قالب سی دی به واحدهای تابعه ارسال خواهد شد.


    ممیزی سالانه عملکرد بهداشت و سلامت کارکنان ایمیدرو و شرکت های تابعه

    مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو با اشاره انجام سالانه ممیزی عملکرد شرکت های تابعه ایمیدرو در این حوزه، گفت: بخشی از این ممیزی ها، در بخش بهداشت حرفه ای کارکنان شامل بهداشت تاسیسات و تسهیلات بهداشتی واحدهای تابعه است که نتایج حاصله، نشان دهنده رشد عملکرد واحدهای تابعه است.

    وی افزود: طبق نتایج آخرین ممیزی عملکرد HSE واحدهای تابعه در دوره پنجم (سال گذشته)، واحدهای تابعه در «حوزه بهداشت»، 78.83 درصد امتیازها را کسب کردند که حاکی از شرایط مطلوب و رشد عملکرد مناسب است.

    به گفته ولدخانی، ششمین دوره ممیزی عملکرد نیز در سال جاری انجام شده و در مرحله تدوین گزارش ها است . نتایج آن در آینده اعلام خواهد شد.


    نتایج مطلوب 2 پژوهش، از نظر شرایط استخوانی کارگران و کارکنان

    مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو با بیان اینکه تاکنون 2 مطالعه پژوهشی در سطح واحدهای تابعه ایمیدرو در زمینه وضعیت استخوان کارکنان این مجموعه انجام شده است، تصریح کرد: این پژوهش ها شامل "بررسی میزان شیوع اختلالات عضلانی اسکلتی در کارگران و کارکنان معادن و صنایع معدنی کشور" و نیز "بررسی تراکم استخوان در کارگران معادن رو زمینی و زیر زمینی" است که توسط ایمیدرو و همکاری مراکز علمی دانشگاهی انجام شد.

    وی ادامه داد: خوشبختانه نتایج حاصل از پژوهش های صورت گرفته، حاکی از شرایط مطلوب وضعیت اسکلتی و استخوانی کارکنان و کارگران بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر