رییس هیات عامل ایمیدرو:

توسعه و رشد منابع انسانی، لازمه افزایش بهره‌وری است

عصر معدن- رییس هیات هامل ایمیدرو در ششمین همایش جایزه بهره‌وری گفت: بهره وری موضوع آشنایی برای همه است و با توجه به اینکه دنیا به سمت دانش بنیانی حرکت می‌کند و مقام معظم رهبری هم به آن تاکید داشتند، ضروری است که به سمت این مهم حرکت کنیم‌.;

توسعه و رشد منابع انسانی، لازمه افزایش بهره‌وری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» خداداد غریب‌پور با بیان این مطلب  ادامه داد: در تولید، صنعت و صنایع معدنی باید به سمت دانش بنیان شدن به پیش برویم. زیرا در برنامه ششم توسعه باید یک سوم رشد اقتصادی کشور از بهره وری تامین شود.

    به گفته وی، در معدن با کانسنگ روبرو هستیم که گران‌قیمت پایان پذیر و رو به پایان است پس باید از آن بهره وری داشته باشیم و از اکتشاف تا فرآوری به این موضوع توجه داشته باشیم.

    وی افزود: یکی از اقدامات باید توسعه و رشد منابع انسانی بپردازیم‌ و توجه به ضریب استحصال و بالارفتن کیفیت فرآوری و استخراج‌ داشته باشیم.

    وی ادامه داد: برای این همایش 55 شرکت اعلام آمادگی کردند و از این تعداد 33 شرکت انتخاب و در نهایت 8 شرکت به مرحله نهایی رسیدند. در واقع از این طریق می‌توان تجارب شرکت‌های موفق را به اشتراک گذاشت.

    غریب‌پور گفت: افزایش بهره وری، تلاش فرهنگی و کار نهادی است. در بخش معدن و صنایع معدنی 7درصد از مصرف آب صنعت را به خود اختصاص داده و این درحالیست که کشور با کمبود آب مواجه است.

    وی گفت: در زمینه آموزش عقب افتادیم و باید از منابع انسانی استفاده بهینه داشته باشیم.

    وی گفت: ایمیدرو امسال تلاش وافری دارد تا با دانشگاه ها تعامل داشته باشد. همچنین قرار بر این است که تقاضا محور به پیش برویم. همچنین بها دادن به پرسنل بهترین نوع نگاه است و از طرف باید به نظام پیشنهادات بها داده شود.

    وی ادامه داد: استفاده از کنسرسیوم در بخش اکتشاف در برنامه های ما تعریف شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر