برگزاری دومین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی در آبان ماه

عصر معدن- مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ، از برگزاری دومین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی در آبان ماه امسال خبر داد.;

برگزاری دومین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی در آبان ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، سید ابومحمد هاشمی در نخستین جلسه هماهنگی کمیته راهبردی دومین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی در استانداری کرمان، اظهار داشت: این مسابقات، بزرگ ترین رویداد صنعت گوهرسنگ در سطح ملی به شمار می آید و با توجه به تمهیدات انجام شده، "تراش فیروزه" نیز – برای نخستین بار- به رشته های مسابقه افزوده شده است. وی وجود فیروزه باکیفیت کرمان (شهربابک) را یکی از دلایل این امر اعلام کرد.

    مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ، تاکید کرد: با این اقدام در صدد برندینگ و یک اقدام ملی برای فیروزه ایرانی هستیم.

    وی همچنین گفت: با توجه به ارزیابی ها و امتیازبندی های صورت گرفته، استان کرمان ( در بین 31 استان کشور) حائز بالاترین امتیاز برای کسب میزبانی در سال جاری شد.

    هاشمی گفت: شاخص هایی همچون زیرساخت، دسترسی، اقامت و ... در انتخاب استان میزبان تاثیرگذار بوده است.

    وی با ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده طرح توسعه گوهرسنگ که زیر نظر ایمیدرو فعالیت می کند، یادآور شد: نخستین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی، به میزبانی شهر فردوس در استان خراسان جنوبی و با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان برگزار شد که در آن داوطلبان در سه رشته "دامله"، "کاروینگ" و "فست"، به رقابت پرداختند.

    وی در ادامه سخنانش از همکاری شرکت ها بزرگ معدن و صنایع معدنی سخن گفت و افزود: علاوه مقامات و سازمان های استان کرمان، شرکت های معدنی نیز حمایت خود از صنعت گوهرسنگ و مسابقات ملی آن را اعلام کرده اند.

    هاشمی گفت: در گوهرسنگ فعالیت‌های زیادی صورت گرفته و نخستین نمایشگاه تخصصی گوهرسنگ در سال گذشته برگزار شده است.

    به گفته وی، مسابقات آزاد ملی مهارت با هدف شناسایی صنعتکاران داخلی، جایگاه مواد اولیه، تکمیل اکتشافات و حضور در بازارهای بین المللی و نمایشگاه‌های بین المللی برگزار می‌شود.

    به اعتقاد این مدیر ایمیدرو، در کرمان اقدامات مناسبی در حوزه آموزش و تجهیز کارگاه‌ها انجام شده و زیرساخت‌های خوبی برای برگزاری این مسابقات در کرمان وجود دارد.

    وی همچنین خبر داد: نمایشگاهی در حاشیه این مسابقات برپا خواهد شد تا مواد اولیه و ارزش افزوده استان کرمان را معرفی کنیم.

    از سوی دیگر امیر حسن زاده معاون اقتصادی استانداری کرمان، با اشاره به پتانسیل های استان در توسعه صنعت گوهرسنگ، اظهار داشت: با توجه به اشتغال و درآمدزایی این صنعت، می توان "گوهرسنگ، معدن خانگی" را به عنوان شعار برگزید.

    وی ضمن ابراز قدردانی از اقدامات ایمیدرو و مجری طرح توسعه گوهرسنگ، ادامه داد: با توسعه این صنعت، در واقع، معدن را با حداقل سرمایه، به خانه ها می بریم.

    معاون استانداری کرمان از آمادگی استان برای حمایت از این صنعت خبر داد و گفت: با همکاری ایمیدرو که نقش حاکمیتی دارد، می توان چالش های سر راه توسعه صنعت گوهرسنگ ها را برطرف کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر