اتمام عارضه یابی معادن در هوشمندسازی

عصر معدن- بهاره خازنی مجری طرح هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی ایمیدرو در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر، گفت: عارضه یابی معادن در حوزه هوشمندسازی به اتمام رسیده است.;

اتمام عارضه یابی معادن در هوشمندسازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، وی در این برنامه که به همراه اردشیر سعدمحمدی مدیر عامل توسعه معادن و فلزات حضور یافته بود، با بیان اینکه هوشمندسازی، موضوعات وسیعی دارد و تنها به یک امر محدود نمی شود، افزود: 10 کارگروه ویژه، با حضور شرکت های معدنی و صنایع معدنی در این امر دخیل هستند.

    به گفته خازنی، این برنامه به علت گستردگی، به صورت فراسازمانی و با همکاری وزارت صمت، وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری در حال انجام است.

    وی درباره اقدامات انجام شده، گفت: طی 1.5 سال گذشته، مشغول بررسی دقیق توان شرکت های دانش بنیان در این مسیر بوده ایم و اکنون 45 شرکت در اولویت کاری ما هستند.

    مجری طرح هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی ایمیدرو همچنین خبر داد: تا انتهای آبان ماه دو معدن به عنوان پایلوت برای اجرای طرح هوشمندسازی انتخاب خواهند شد.

    وی یادآور شد: تامین زیرساخت ها و شبکه های ارتباطی از چالش های اولیه هوشمندسازی معادن هستند و این امر با در نظر گرفتن اینکه معمولا معادن در نقاط دور افتاده ای هستند، بیشتر مشخص می شود.

    خازنی تاکید کرد: مساله تهدیدات سایبری از موضوعاتی است که در هوشمندسازی معادن مورد توجه قرار می گیرند.

    وی همچنین یادآور شد: در شرایطی که طی سال های اخیر تولید با محدودیت انرژی مواجه بوده، تلاش مدیران معدنی و صنایع معدنی کشور عمدتا تمرکز بر نرمال نگه داشتن شرایط تولید بوده است.

    از سوی دیگر سعدمحمدی، با اشاره به اینکه طی 5 سال گذشته کشورهای بزرگ معدنی سرمایه گذاری وسیعی در هوشمندسازی معادن انجام داده اند، گفت: استرالیا که فقط 960 میلیون تن، زغالسنگ تولید می کند 10میلیارد دلار و چین با تولید 4.3 میلیارد تن تولید زغالسنگ، 20 میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری کرده اند.

    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات اظهار داشت: ایمنی از مهم ترین موضوعات هوشمندسازی است اما کلیت این موضوع به تولید اقتصادی و رقابت پذیر منتهی می شود.

    وی تاکید کرد: آموزش قدم نخست هوشمندسازی است که برای تدوین طرح های این حوزه و همچنین برنامه نویسی سیستم های هوشمند، باید از نخبگان دانشگاهی و افراد برتر کنکور استفاده کرد.

    سعدمحمدی گفت: سیستم های هوشمند با پایش مداوم وضعیت معادن، هشدارهای لازم را ارایه می دهند تا مدیران مربوطه به تصمیم گیری سریع برسند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر