نوسازى تجهیزات معدنى با همکارى بلاروس

عصر معدن- سرپرست فعلى ایمیدرو از طرح نوسازى تجهیزات معدنى با همکارى یک شرکت بلاروسى خبر داد.;

نوسازى تجهیزات معدنى با همکارى بلاروس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن»، اردشیر سعد محمدى اظهار کرد:ایمیدرو٣٩ طرحفعالدر اختیاردارد.
    وى ادامه داد: در ارتباط با بخش خصوصى در طرح هایی مانند تولیدپودر ایمیدرو سهمى ٤٩ درصدى دارد و این آمادگىرا دارد که هر زمان بخش خصوصى آمادگى داشت سهم خود را واگذار کند.
    در این زمینه طرح هاى مهمى مانند الکتروگرافیتى و پترلیوم کک در دستور کار است.
    سعد محمدى با اشاره به پهنه هاى اکتشافى گفت: پهنه هایی از سوى وزارتخانه براساس مزایده به بخش خصوصى منتقل مى شود.
    وى ادامه داد:در ارتباط با تجهیزات نیز با همکارى خانه معدن قرار است از سوى یک شرکت بلاروسى با فاینانس ٢ ساله براى نوسازى تجهیزات استفاده شود و این موضوع در مرحله اقدام هاى نهایی قرار دارد.

    سرپرست ایمیدرو افزود: در ٢ الى ٣ ماه آینده طرح آلومینیوم جاجرم با تولید ٤۰ هزار تن شمش به بهره بردارى مى رسد. در حوزه زغالسنک نیز با ٤ طرح در خمرود کرمان و ٢ طرح در طبس تولید زغالسنگ را ٢ برابر خواهیم کرد.


    وی با اشاره به حوزه فولاد گفت: امروز در حوزه فولاد از ظرفیت ٣٣ میلیون تن عبور کرده ایم و با افتتاح طرح هاى فولادى استانى ظرف ٢ سال آینده این رقم به ٤۰ میلیون تن مى رسد.

    سعد محمدى همچنین درباره سنگان نیز بیان کرد: دسترسی به پیمانکاران جدید در این منطقه در دستور کار است تا ظرف ٢ سال آینده میزان استخراج سنگ آهن به ٤۰ میلیون تن و میزان باطله بردارى به ١٢۰ میلیون تن برسد.
    به گفته سعد محمدى این موارد حاکى از آن است که در ٢ سال آینده نیازمند نیروى انسانى بوده و این خود نویدى براى فارغ التحصیلان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر