قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو با اشاره به پایش عملکرد تا پایان خرداد امسال اعلام کرد؛

ایمیدرو ۶۶درصد از اهداف نقشه راه معدن و صنایع معدنی را محقق کرده است

عصر معدن- قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو تاکنون ۶۶درصد از اهداف نقشه راه معدن و صنایع معدنی را محقق کرده است.;

ایمیدرو ۶۶درصد از اهداف نقشه راه معدن و صنایع معدنی را محقق کرده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عباس نعیمی در جلسه پایش عملکرد نقشه راه معدن و صنایع معدنی که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور مدیران ستادی و شرکت های تابعه برگزار شد،‌ تصریح کرد: از 72 راهبردی که برای این سند بالادستی تهیه شده، 33 راهبرد برعهده ایمیدرو است که تا پایان خرداد 99 ، معادل 66درصد از اهداف پیاده سازی شده است.

    این عضو هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: این سازمان تا پایان فروردین ماه 62درصد از اهداف را محقق کرده بود که پایش جدید نشان داد، این رقم در پایان خرداد ماه به 66درصد افزایش پیدا کرده است.

    این عضو هیات عامل ایمیدرو درباره برنامه های صادرات اظهار داشت: بخش معدن و صنایع معدنی در مدت بهار امسال شاهد رشد صادرات بوده و توانسته اهداف نقشه راه را عملی سازد.

    نعیمی با بیان اقدامات اخیر حوزه زیرساخت ایمیدرو گفت: تحولاتی که طی ماه های اخیر در بستر سازی برای توسعه صنعت گوهرسنگ ها و نیز‌ خطوط حمل جاده ای و ریلی ناحیه سنگان و ... رخ داده،‌ نشان دهنده اهمیت حوزه زیرساخت برای توسعه و توانمندسازی حوزه معدن و صنایع معدنی است.

    این عضو هیات عامل ایمیدرو در ادامه گفت: همچنین در بخش صنایع معدنی، طرح جامع آلومینیوم مراحل نهایی را طی می کند و طرح های توسعه از تولید پودرآلومینا تا شمش و ورق عریض آلومینیوم تعیین تکلیف شده اند.

    نعیمی درباره عملکرد شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اظهار داشت: برنامه تولید پتاس،‌ اکتشافات معادن جدید زغالسنگ، تولید معادن سنگ آهن و ... در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به روز شده و افزایش تولید خواهند داشت.

    وی ادامه داد: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی،‌ علاوه بر وظایف پیشین، برنامه های جدیدی را با هدف حمایت از معادن بخش خصوصی، تولید داخل و جهش تولید نهایی کرده و به زودی آن را پیاده سازی می کند. به گفته نعیمی، اعطای یارانه به سود تسهیلات و حمایت از استارت آپ ها از جمله برنامه های جدید صندوق بیمه معدن است.

    وی عملکرد بخش های مختلف از جمله روابط عمومی، اکتشاف، آموزش، پژوهش و فناوری، صادرات، بهداشت،‌ ایمنی و محیط زیست و همچنین شرکت های زیرمجموعه را مطابق با برنامه دانست. قائم مقام ایمیدرو با ابراز تشکر از اطلاع رسانی های انجام شده توسط مدیریت روابط عمومی،‌ گفت: به رغم محدودیت های که وجود دارد، برنامه های روابط عمومی در حال اجرا است.

    نعیمی گفت: در حوزه اکتشاف به غیر از موارد استثنایی، بقیه برنامه ها طبق پیش بینی ها در حال انجام است.

    قائم مقام ایمیدرو، درباره اهداف کلی سال 99 گفت: هدفگذاری ایمیدرو در سال جاری، دستیابی به 82درصد از اهداف نقشه راه معدن و صنایع معدنی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر