جلسه پایش عملکرد فولاد خوزستان با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد

جعفری: تامین خوراک فولادسازان با فعال شدن معادن تحت اکتشاف

افزایش صادرات محصولات فولاد خوزستان طی ۱۱ ماهه امسال

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: فعال شدن معادن تحت اکتشاف، بخشی از نیاز فولادسازان به خوراک را تامین خواهد کرد.;

جعفری: تامین خوراک فولادسازان با فعال شدن معادن تحت اکتشاف
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه الله جعفری که در جلسه پایش اقدامات و برنامه های شرکت فولاد خوزستان سخن می گفت؛ ضمن اشاره به تامین مواد اولیه به عنوان اصلی ترین نیاز فولادسازان کشور، گفت: با توسعه اکتشافات و بهره مندی از ذخایر شناسایی شده، بخشی از نیاز فولاد خوزستان و دیگر فولادسازان به خوراک تامین خواهد شد.
    وی با اشاره به اهمیت تامین خوراک پایدار در حوزه فولاد، اعلام کرد: در راستای اجرای برنامه های توسعه ای و ایجاد توازن درزنجیره، فولاد خوزستان باید توسعه زیرساخت ها را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

    رشد صادرات و تعریف 145 پروژه توسعه ای
    مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نیز طی سخنانی گفت: این فولادساز طی 11 ماهه امسال 1.597 میلیون تن صادرات داشته است که به لحاظ ارزشی حاکی از رشد 89 درصدی و به صورت وزنی 17 درصد افزایش یافته است.
    امین ابراهیمی افزود: در حال حاضر این شرکت 145 پروژه توسعه ای به ارزش 23 هزار میلیارد تومان تعریف کرده است.
    وی تامین مواد اولیه و فراهم نبودن زیرساخت های لازم همچون آب، برق، گاز و بنادر را از مهم ترین چالش های ساختاری زنجیره فولاد خواند.
    این گزارش می افزاید، طبق گفته ابراهیمی؛ فولاد خوزستان برنامه افزایش ظرفیت تولید تا 6 میلیون تن(تا سال 1404) را هدفگذاری کرده است.
    در این جلسه امیر خرمی شاد عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو و امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری این سازمان حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر