در آیین رونمایی از سامانه اطلاعات یکپارچه مکان مبنای ایمیدرو اعلام شد:

محتشمی پور: سامانه اکتشافی ایمیدرو، زیرساخت ملی است

عصر معدن- معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سامانه اکتشافی ایمیدرو، زیرساخت ملی است، گفت: از طریق این سامانه می توان با جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات تولیدی کشور؛ کیفیت سیاست گذاری در این حوزه را ارتقاء داد.;

محتشمی پور: سامانه اکتشافی ایمیدرو، زیرساخت ملی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، رضا محتشمی پور بعداظهر امروز در آیین رونمایی از سامانه اطلاعات یکپارچه مکان مبنای ایمیدرو افزود: سامانه اکتشافی ایمیدرو با تلاش بسیار و کار بر روی حجم بسیاری از اطلاعات در این سازمان توسعه ای جمع آوری شده است و می تواند سنگ بنایی برای ارتقای اطلاعات فعالیت های اکتشافی باشد.

    وی گفت: پیش از این به رغم فعالیت هایی که در داده های اکتشافی و زیرساخت نگهداری اطلاعات انجام شده بود، شرایط مناسبی را شاهد نبودیم. وی ادامه داد: ایجاد این سامانه را به فال نیک می گیریم و امیدواریم تاثیر آن را در بهبود عملیات های اکتشافی شاهد باشیم.

    معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: نگاه ما به ایمیدرو، نگاهی توسعه ای است. این سازمان به عنوان توسعه دهنده بخش معدن و صنایع معدنی می تواند حجم داده ها در این سامانه را افزایش دهد.

    محتشمی پور با بیان اینکه در حال حاضر 4 هزار پروانه اکتشافی در کشور داریم که مجوزهای دولتی و خصوصی را شامل می شود، اظهار داشت: این آمار یعنی چهار هزار عملیات اکتشافی در کشور را شاهد هستیم که نیاز است اطلاعات آن به خوبی نگهداری شود.

    وی ادامه داد: با توجه به رونمایی از این سامانه به عنوان یک زیرساخت ملی؛ می توان با جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات تولیدی کشور؛ کیفیت سیاست گذاری در این حوزه را ارتقاء داد و در مدیریت اطلاعات موثر عمل کرد.

    معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: محدوده هایی امیدبخش حاصل از اکتشافات ایمیدرو شناسایی شده است که باید فعال شود و اطلاعات عملیات های مرتبط با این محدوده ها را ثبت کرد.

    محتشمی پور افزود: امیدواریم سالانه به ارتقای جدی عملیات و کیفیت و هوشمندی این سامانه را شاهد باشیم و قدرت فعالیت تحلیل داده ها را افزایش دهیم.

    از سوی دیگر محمد رضا بهرامن رئیس خانه معدن با ابراز خرسندی از پیاده سازی و رونمایی از این سامانه اکتشافی گفت: وجود بانک های اطلاعاتی یکی از ملزومات توسعه بخش معدن در تمام کشورهای معدنی دنیا به شمار می آید.

    وی ادامه داد: رونمایی از این سامانه، در راستای وظایف حکمرانی ایمیدرو صورت گرفته است و از این پس تعاملات بین نهادهای مختلف در حوزه اکتشاف را سرعت می بخشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر