مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد:

اختصاص اعتبار قابل توجه برای توسعه منطقه ویژه خلیج فارس از سوی ایمیدرو

عصر معدن- مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: ایمیدرو اعتبار قابل توجهی برای توسعه زیرساخت های این منطقه ویژه جهت جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید اختصاص داد.;

اختصاص اعتبار قابل توجه برای توسعه منطقه ویژه خلیج فارس از سوی ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، حسن خلج‌طهرانی با بیان این مطلب گفت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با احداث زیرساخت‌های جدید به دنبال جذب سرمایه‌گذار و ایفای نقش پررنگ‌تر در توسعه اقتصادی کشور به ویژه تولید 10 میلیون تن فولاد خواهد بود.
    وی افزود: اعتبار اختصاص یافته، به تدریج طی 4 تا 5 سال آینده در منطقه ویژه خلیج فارس هزینه خواهد شد تا بستر مناسبی را برای ترغیب سرمایه‌گذاران جهت حضور در این منطقه فراهم آورد.

    برنامه های زیرساختی آب و گاز

    مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با بیان اینکه طی 2 سال اخیر در این منطقه ویژه اقدامات مثبتی در حوزه زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری انجام شده است، تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌های سایت توسعه و سایت قدیم منطقه به ویژه در حوزه حمل و نقل دریایی، ریلی و زمینی و ترکیبی، طرح‌های توسعه متعددی اجرا شده است.

    وی ادامه داد: در بخش احداث زیرساخت‌های آب، برق و گاز نیز اقدامات متعددی شامل طرح انتقال پساب شهر بندرعباس به منطقه ویژه خلیج فارس و طرح‌های ایستگاه‌های 100 هزار و 30 هزار متر مکعبی انجام شده است. افزودن یک ایستگاه جدید گاز با ظرفیت 50 هزار متر مکعب در روز به ظرفیت‌های موجود، جزو برنامه های امسال است.

    برنامه راه اندازی 2 هزار مگاوات برق

    خلج طهرانی خاطرنشان کرد: سال گذشته منطقه ویژه خلیج فارس به خط هفتم سراسری گاز کشور وصل شد و یک انشعاب جدید دریافت کرد.

    وی افزود: در زمینه زیرساخت برق در منطقه ویژه، قرار است با مشارکت منطقه ویژه و نیز برخی شرکت‌های فولادی در منطقه 2 هزار مگاوات نیروگاه جدید افتتاح شود که البته این طرح در راستای تفاهم شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی با دولت برای احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه برق خواهد بود.

    بازنگری برنامه جامع توسعه

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اشاره به بازنگری برنامه جامع این منطقه و تصویب آن در شورای عالی مناطق آزاد گفت: در صورت تصویب این برنامه، وارد مرحله اجرا می‌شویم.

    وی ادامه داد: همچنین برای منطقه ویژه، اهدافی کلان نظیر تولید 10 میلیون تن فولاد در این منطقه و تبدیل شدن آن به قطب نخست تولید فولاد در کشور و نیز افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم به 500 هزار تن مورد نظر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر