مدیر روابط عمومی ایمیدرو اعلام کرد:

بهره برداری ۲ کارخانه بزرگ صنایع معدنی در سنگان بدون حضور حتی یک مهندس خارجی

اشتغال ۵۰۰۰ نفری در شدیدترین تحریم

عصر معدن- دو کارخانه کنسانتره و گندله سازی در مجتمع معدنی سنگان، طی روزهای آینده با فرمان رییس جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح می شود.;

بهره برداری ۲ کارخانه بزرگ صنایع معدنی در سنگان بدون حضور حتی یک مهندس خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مدیر روابط عمومی ایمیدرو گفت دو کارخانه کنسانتره و گندله سازی در مجتمع معدنی سنگان، طی روزهای آینده با فرمان رییس جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت و ریاست هیات عامل ایمیدرو افتتاح می شود.

    محمد سپهر درباره ویژگی های این افتتاحیه ها، تاکید کرد: این کارخانه ها، در شرایط تشدید تحریم ها، شیوع ویروس کرونا و نیز بدون حضور حتی یک مهندس خارجی آماده افتتاح شده است.

    سپهر با بیان اینکه کارخانه های 5 میلیون تنی کنسانتره "فولاد سنگان" با سرمایه گذاری فولاد مبارکه و 2.5 میلیون تنی "سیمیدکو" (صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد)با سرمایه گذاری فولاد خوزستان در راستای سیاست های وزارت صنعت معدن و تجارت و برنامه های کلان ایمیدرو برای تامین خوراک صنعت فولاد و جلوگیری از خام فروشی افتتاح می شود، تصریح کرد: در نخستین ماه های سال "جهش تولید"، ‌شاهد افزایش ظرفیت تولید مواد اولیه تولید فولاد شده ایم.

    وی گفت: بیش از 50 درصد تجهیزات این کارخانه ها "ساخت داخل" است و احداث آن نیز توسط متخصصان ایرانی انجام شده است.

    سپهر درباره اشتغال کارخانه جدید کنسانتره و همچنین گندله در سنگان اظهار داشت: میزان اشتغال کارخانه کنسانتره فولاد سنگان 500 نفر به طور مستقیم و 3هزار نفر به طور غیرمستقیم است. از سوی دیگر کارخانه گندله سازی سیمیدکو نیز 250 نفر شغل به طور مستقیم و 1500 نفر به طور اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

    مدیر روابط عمومی ایمیدرو یادآور شد: پروژه های فرآوری سنگ آهن در سنگان با استراتژی و راهبری ایمیدرو و با مشارکت گرفتن از بخش خصوصی فعال شده اند و در حال افتتاح هستند.

    مجتمع سنگ آهن سنگان از زیرمجموعه های ایمیدرو است که در استان خراسان رضوی و هم مرز با افغانستان واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر