طی نیمه نخست امسال به ثبت رسید؛

ارزش مبادلات تجاری منطقه ویژه لامرد از ۸۶۱ میلیون دلار عبور کرد

عصر معدن- مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ارزش مبادلات تجاری (واردات و صادرات) این منطقه طی ۶ ماه نخست امسال را بیش از ۸۶۱ میلیون دلار اعلام کرد.;

ارزش مبادلات تجاری منطقه ویژه لامرد از ۸۶۱ میلیون دلار عبور کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، کوروش فتاحی که به مناسبت روز ملی صادرات سخن می گفت، افزود: طی مدت یاد شده؛ ارزش صادرات کالا افزون بر 261 میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد به پنج کشور دنیا صورت پذیرفته است.

    وی افزود: عمده کالاهای صادر شده، شمش آلومینیوم، اسلب و بیلت بوده که کشور های ترکیه، چین، جمهوری آذربایجان، امارات متحده عربی و هند عمده خریداران کالای صادراتی این منطقه بوده اند.

    فتاحی با بیان اینکه بخش عمده واردات مربوط به مواد اولیه بوده، گفت: ایجاد شرکت‌های بزرگ صادراتی در منطقه ویژه به منظور حفظ و توسعه بازارهای صادراتی از مهمترین دستاوردهای اقتصاد صادرات محور برای منطقه است. البته این کار نیازمند عزم ملی دستگاههای اجرایی است.

    مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به سرمایه گذاری خارجی در این کانون صنعتی تصریح کرد: اگر امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه ویژه را فراهم کنیم، به دست آوردن بازارهای هدف صادراتی برای سرمایه گذار خارجی خیلی راحت تر و آسان تر است و تراز تجاری کشور را نیز افزایش خواهد داد.

    وی افزود: نیروی کار ارزان، مواد اولیه قابل دسترس و نزدیکی به بازارهای تجاری دنیا و برقراری کریدور شمال جنوب می تواند گره سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه را بگشاید.

    مدیر فتاحی با اشاره به افق صادراتی منطقه ویژه لامرد بیان داشت: قطعاً هر کالا و خدماتی که در منطقه ویژه تولید می شود افق صادراتی متفاوتی خواهد داشت و بنا به نوع محصول این نگاه می تواند متغیر و متفاوت باشد.

    وی افزود: کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی می تواند ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات این منطقه باشد.

    فتاحی اظهار داشت: شهرستان لامرد نیز به دلیل نزدیکی به دریا و امکان صادرات از چندین اسکله، معافیت‌های مالیاتی منطقه جهت تولید و صادرات، وجود فرودگاه بین المللی و همچنین امکان ارتباط مسیر ریلی و متصل شدن به ریل سراسری کشور مزایای بالقوه ای را برای صادرات فراهم کرده است.

    منطقه ویژه اقتصادی لامرد تحت پوشش ایمیدرو و در جنوب استان فارس قرار دارد.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر