در راستای طرح استحصال مواد معدنی از باطله ها و پساب انجام می شود:

آغاز مطالعات شناسایی و پرعیارسازی باطله های «سنگان» و «زرشوران»

عصر معدن- مجری طرح استحصال مواد معدنی از باطله ها و پساب معادن و صنایع معدنی ایمیدرو اعلام کرد: مطالعات شناسایی و پرعیار سازی باطله های معادن «سنگ آهن سنگان» و «طلای زرشوران» با موسسات داخلی آغاز شده است.;

آغاز مطالعات شناسایی و پرعیارسازی باطله های «سنگان» و «زرشوران»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، اصغر آزاده رنجبر با بیان این مطلب گفت: باطله ها کانسارهای آینده هستند و کشورهای معدن خیز بر روی باطله ها با اهداف حفاظت از محیط زیست، شناسایی و استحصال عناصر ارزشمند، بهره وری و سودآوری و غیره فعالیت دارند. کشور ما نیز می تواند از این منابع، استفاده مطلوبی داشته باشد.
    وی افزود: ایمیدرو نیز با هدف دستیابی به ارزش های اقتصادی فراوان، استحصال باطله ها و پساب معدنی و نیز کاهش آسیب های محیط زیستی، طرح استحصال مواد معدنی از باطله ها و پساب معادن و صنایع معدنی را از ابتدای امسال اجرایی کرد.

    استفاده از دانش بنیان ها برای استحصال باطله ها


    مجری طرح استحصال مواد معدنی از باطله ها و پساب معادن و صنایع معدنی ایمیدرو با اشاره به نشست های برگزار شده با شرکت های دانش بنیان، مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه های دارای تجربه و دانش فنی، تصریح کرد: اکنون، تعدای از شرکت های دارای دانش فنی در حوزه استحصال عناصر ارزشمند از باطله ها و پساب شناسایی شده اند.
    وی ادامه داد: در حال حاضر، نمونه گیری از باطله های طلای زرشوران آغاز شده و پس از مراحل شناسایی و ارزیابی، برنامه پرعیار سازی آغاز خواهد شد.
    آزاده رنجبر خاطرنشان کرد: بر روی باطله های شرکت آلومینای ایران نیز به دلیل ارزش اقتصادی قابل توجه آن تمرکز کرده ایم. قرار است تیمی از کارشناسان مراکز تحقیقاتی تا اواخر خرداد بازدیدی از فرآیند تولید و باطله های موجود در آن شرکت داشته باشند تا با کمک این مراکز و شرکت های دانش بنیان، بتوان اقدامات مطلوبی در این بخش انجام دهیم.

    سامان دهی داده ها و اطلاعات باطله ها و پساب معادن و صنایع معدنی


    مجری طرح استحصال مواد معدنی از باطله ها و پساب معادن و صنایع معدنی ایمیدرو با بیان اینکه ایمیدرو در حال تدوین و راه اندازی سامانه داده ها و اطلاعات باطله ها و پساب معادن و صنایع معدنی و شناسنامه دار کردن آنها هستیم، گفت: پس از این اقدام، اولویت بندی برای استحصال مواد معدنی از باطله ها و پساب انجام خواهد شد تا زودتر، فرصت های سرمایه گذاری در آنها فراهم شود.
    وی افزود: اکنون، پیشنهاداتی از سوی سرمایه گذاران داخل و خارج برای این حوزه دریافت کرده ایم و در حال شناسایی و دسته بندی و اولویت بندی آنها برای مذاکره هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر