در حاشیه حضور در نمایشگاه "روایت خدمت" اعلام شد؛

موثقی نیا: تا سال آینده حدود ۱۵۰۰ مگاوات برق صنایع و معادن وارد مدار می شود

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: با اقدامات انجام شده؛ ۶۰۰ مگاوات برق نیروگاه افتتاح شده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده حدود ۱۵۰۰ مگاوات دیگر برق به مدار تولید برود تا تامین برق معدن و صنایع معدنی تسهیل شود.;

موثقی نیا: تا سال آینده حدود ۱۵۰۰ مگاوات برق صنایع و معادن وارد مدار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی نیا امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از غرفه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) در نمایشگاه "روایت خدمت" که به مناسبت هفته دولت برگزار شده است؛ افزود: یک توافق‌نامه 10 هزار مگاواتی با وزارت نیرو داریم که طی یک برنامه زمان‌دار این برق در صنایع بزرگ افتتاح خواهد شد و در مجموع فکر می‌کنیم تا سال آینده در همین ایام؛ مجموعاً به تولید 2 هزار مگاواتی برق در صنایع برسیم.

    وی گفت: با توجه به محدودیت‌های حوزه انرژی و به خصوص تأمین برق در کشور طی دو سه سال گذشته؛ برخی صنایع ما با مشکل تأمین برق مواجه بودند. بنابراین برخی تولیدات کاهش یافت که در صنایع بزرگ افت تولید در واقع به معنای کاهش بخشی از درآمد ارزی است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بنابراین در وزارت صمت دولت جدید به این موضوع فکر کردیم که صنایع بزرگ را تا حد امکان از شبکه برق سراسری مستقل کنیم.
    برنامه انتقال آب

    موثقی نیا گفت: در حوزه آب نیز مشکلات عدیده‌ای در صنایع وجود دارد و چند پروژه بزرگ را برای تأمین آب در سطح کشور آغاز کرده‌ایم به طوری که از خلیج‌فارس آب را به صنایع چادرملو و گل‌گهر رسانده‌ایم و به زودی تا پایان امسال آب از دریای عمان به زاهدان و زابل نیز می‌رسد که البته نقش ما در این موضوع بیشتر ملی است زیرا درصد عمده آبی که به زاهدان و زابل می‌رسد مصرف شرب خواهد داشت.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: خط دیگر انتقال آب را در نظر داریم تا بدین وسیله تا 10 ماه آینده آب به پالایشگاه اصفهان و ذوب‌آهن اصفهان و همچنین فولاد مبارکه برسد و این طرح نیز جزء طرح‌های ملی است که بیشتر مصرف مردمی خواهد داشت.

    معرفی ظرفیت های معدن و صنایع معدنی توسط رسانه ها

    موثقی نیا با تاکید بر نقش برجسته رسانه ها در معذفی ظرفیت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه معدن و صنایع معدنی؛ عنوان کرد: رسانه ها نقش موثری در معرفی این حوزه به مردم دارند.

    وی افزود: از اصحاب رسانه می خواهیم در اعلام برنامه ها، اقدامات و ظرفیت های این حوزه به مردم؛ ما را یاری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر