قائم مقام ایمیدرو در نشست پایش این مرکز اعلام کرد:

ضرورت رفع مشکلات ساختاری مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران

پیشنهاد استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در توسعه فعالیتهای مرکز

عصر معدن-قائم مقام ایمیدرو اعلام کرد: مشکلات ساختاری مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به عنوان یک مرکز تخصصی پیشرفته باید رفع شود. نعیمی تاکید کرد: پیگیر استفاده از شرکت های دانش بنیان در این حوزه هستیم.;

ضرورت رفع مشکلات ساختاری مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عباس نعیمی امروز در جلسه پایش مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: این مرکز به عنوان یکی از زیرمجموعه های مهم ایمیدرو بوده و کارکنان آن، جزو دانشمندان و متخصصان کشور هستند که باید از حقوق و دستمزد مناسبی برخوردار باشند.

    وی افزود: در حال حاضر، مرکز مذکور علاوه بر بودجه ای که ایمیدرو در اختیار آن می گذارد و در عین حال، فعالیت های پژوهشی و آنالیز اکتشافی ایمیدرو را انجام می دهد، امکان سفارش فعالیت های بخش خصوصی را نیز دارد. با این حال، درآمد آن از فعالیت های خصوصی بالا نیست اگرچه در دوسال اخیر افزایش داشته است.

    پیگیر بهره مندی مرکز از ظرفیتهای شرکتهای دانش بنیان
    قائم مقام ایمیدرو با بیان اینکه برای رفع مشکلات مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، پیگیر استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان هستیم، گفت: شرایط مندرج در قانون شرکت های دانش بنیان، فضای مساعدتری برای افزایش بودجه و استفاده از تسهیلات فراهم می کند.
    وی ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کنیم که این مرکز بتواند در طرح های درآمدزا سرمایه گذاری کند و کمتر به حمایت های دولتی متکی باشد.

    راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت برای توسعه مرکز
    مجید وفایی فرد، مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، با بیان اینکه در این مرکز،علاوه بر خدمت تخصصی و تحقیقاتی آنالیز نمونه های اکتشافی از 6 مورد روزانه به 300 نمونه رسیده است، گفت: توسعه این مرکز، نیازمند اجرای راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت است. از جمله راهکارهای کوتاه مدت، اصلاح بودجه با رویکرد پوشش حداقل حقوق و مزایای پرسنل است.
    وی افزود: اصلاح نظام جبران خدمات کارکنان مرکز و نیز تسهیل و افزایش موافقتنامه های مبادله شده با سازمان در راستای ارایه خدمات آنالیز، آموزش، پژوهش و توسعه فن آوری منجمله تعیین تکلیف موافقتنامه انجام آنالیز نمونه های پهنه های اکتشافی و طرحهای کلان پژوهشی منتخب مرکز نظیر طرحهای ژئومتالورژی، اقتصاد و بهره وری سبز ،مدیریت پسماندها، عارضه یابی صنایع فرآوری و توسعه فن آوری در صنایع معدنی بخش دیگری از راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت است.
    وفایی فرد با اشاره به راهکارهای بلندمدت برای توسعه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: بررسی و اصلاح آیین نامه اجرایی نحوه اداره مرکز و ایجاد ساختار حقوقی مستقل برای آن، بررسی و همفکری درباره گزینه تشکیل شرکت دانش بنیان تکنولوژی فرآوری مواد معدنی با هدف توسعه فن آوری بخش معدن و صنایع معدنی تحت نظر ایمیدرو، از جمله این راهکارهاست.
    وی ادامه داد: «مشارکت صنایع معدنی بزرگ کشور در پژوهش و توسعه فن آوری بخش معدن از طریق راهکارهای مدیریتی مقتضی نظیر ایجاد کنسرسیوم و غیره» و «پیگیری مجوز تولید محصولات دانش بنیان حوزه معدن و صنایع معدنی، مواد مرجع و شیمیایی و محصولات استراتژیک با استفاده از امکانات، تجربه و توان تخصصی و تجهیزات مرکز»، از دیگر راهکارهای بلندمدت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر