جعفری در دوازدهمین نشست شورای سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ ها اعلام کرد:

ایمیدرو، متولی اجرای سند ملی توسعه گوهر سنگ ها است

پیشنهادها برای فاز عملیاتی صنعت گوهرسنگ ها تا دو هفته آینده

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو، گفت: نظرات پیشنهادی برای اجرای هرچه مطلوب‌تر فاز عملیاتی سند جامع گوهرسنگ ها، طی دو هفته آینده نهایی و ارایه شود.;

ایمیدرو، متولی اجرای سند ملی توسعه گوهر سنگ ها است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه اله جعفری که در دوازدهمین جلسه ویدئوکنفرانسی شورای سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ ها سخن می گفت، پس از ارایه گزارش شورا برای دو افق 1405 و 1410 صنعت گوهرسنگ ها و همچنین انعکاس نظرات اعضا، تصریح کرد: شورای سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ ها از 9 کمیته تخصصی تشکیل شده که پیشنهادهای اولویت دار دریافت و آن را برای هماهنگی یا رفع چالش های موجود، در اختیار نهادهای بالادستی قرار می دهد.
    وی در این جلسه که آقاجانلو معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی، بهرامن رئیس خانه معدن، دهقانی مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری های معدنی، پیش بین رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران و همچنین نمایندگان بانک مرکزی، اتاق اصناف، گمرک و تشکل های خصوصی حضور داشتند، یادآور شد: وزیر صنعت معدن و تجارت سند ملی توسعه گوهرسنگ ها – به عنوان سند فرابخشی- را به تازگی ابلاغ کرده که بر اساس آن، ایمیدرو (معاونت طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی) متولی و مجری این سند است و مسوولیت هماهنگی بین نهادهای بالادستی و پایین دستی، تشکل ها و بخش خصوصی و سایر ذینفعان برعهده دارد.

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، با بیان اینکه در مسیر عملیاتی شدن این سند کلان، نیازمند هماهنگی با دولت و تدوین کنندگان برنامه هفتم توسعه کشور هستیم، گفت: محور این هماهنگی ها دبیرخانه شورا است که زیر نظر معاونت طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، فعالیت می کند.
    جعفری با تاکید بر اینکه "ملاک و چارچوب فعالیت ما سند جامع گوهرسنگ ها" است ، افزود: نشست های شورای راهبری صنعت گوهرسنگ ها را به صورت فصلی و با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار می کنیم و شورای سیاستگذاری هم ابتدا به صورت دو هفته یکبار (برای رفع نیازهای اولویت دار) و سپس به صورت ماهانه، جلسات را برگزار کند.
    رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: ایمیدرو، تنها به وظیفه خود در سند جامع گوهرسنگ ها و نیز انجام هماهنگی می پردازد و دخالتی در امور دیگر نخواهد داشت.
    در ادامه اعضای شورای سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ ها به همراه نمایندگان گمرک، بانک مرکزی، اتحادیه طلا و جواهر به ارایه نظرات و پیشنهادهای خود درباره اولویت رفع چالش های حوزه تجارت، تولید، استانداردها، قوانین و مقررات، صادرات و واردات، مجوزهای قانونی، فعالیت بازارچه ها، آموزش و رقابت در بازارهای جهانی پرداختند.
    پیش از این، سید ابو محمد هاشمی مجری « طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور» خلاصه‌ای از روند شکل‌گیری و تصویب سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ کشور را ارائه کرد. همچنین وی با بیان نحوه شکل‌گیری سرفصل های استراتژی توسعه صنعت گوهر سنگ، شرح وظایف و مسئولیت‌های هر یک از دستگاه های ذیربط که در جلسه معاونان وزارت صنعت معدن و تجارت، مصوب شده است را تشریح کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر