ایمیدرو از استخراج ۴۹ میلیون تن سنگ آهن آمار داد

عصر معدن- جداول آماری سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) از ۱۰ مجموعه معدنی در دوره ۹ ماهه امسال ( منتهی به آذر) گویای استخراج ۴۹ میلیون و ۶۹ هزار و ۶۹۵ تن سنگ آهن دارد که ۱۹.۶ درصد آن مربوط مجتمع چادرملو (یزد) است.;

ایمیدرو از استخراج ۴۹ میلیون تن سنگ آهن آمار داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، بررسی عملکرد واحد های مورد بررسی سنگ آهن جلال آباد، چادرملو، سیرجان 2، سنگ آهن مرکزی، میشدوان، گسترش صنایع ومعادن ماهان، معدنی و صنعتی گل گهر، گهر زمین، سنگان و مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی (چاه گز) در دوره مزبور نشان دهنده 24 میلیون و 968 هزار و 938 تن سنگ آهن تولیدی است که از این رقم 48.5 درصد متعلق به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر است.

    برنامه سنگ آهن

    براساس برنامه پیش بینی شده برای تولید سنگ آهن، امسال دستیابی به رقم 94 میلیون تن هدفگذاری شده و ظرفیت در این بخش هم با تولید برابری خواهد داشت.

    سال 97 با ظرفیت 86 میلیون تن، بیش از 86 میلیون تن سنگ آهن تولید شد که نسبت به سال 96 رشد یک درصدی داشت.

    همچنین ظرفیت گندله سنگ آهن هم تا پایان سال گذشته 48.5 میلیون تن و ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن هم 52.4 میلیون تن رقم خورد.

    گزارش های اعلامی سازمان ایمیدرو حاکی است که از مهمترین دلایل رشد ظرفیت تولید گندله و کنسانتره سنگ آهن، افتتاح طرح های بزرگ در ناحیه معدنی گل گهر( کرمان) و سنگان ( خراسان رضوی) است.

    ارسال 27.3 میلیون تن سنگ آهن

    آمار عملکرد واحد های معدنی مورد بررسی برپایه داده های سازمان ایمیدرو نشان می دهد در دوره 9 ماهه امسال، 27 میلیون و 393 هزار و 54 تن سنگ اهن به مبادی مصرف ارسال شد که در بین واحد های مورد ارزیابی، مجموعه چادر ملو با ارسال 10 میلیون و 25 هزار و 155 تن سهم 36.5 درصدی در این زمینه به خود اختصاص داد.

    همچنین گل گهر نیز در این ارتباط سهم 36 درصدی داشت که 9 میلیون و 876 هزار و 764 تن را ارسال کرد.

    تولید 31.2 میلیون تن گندله سنگ آهن

    بررسی عملکرد شرکت بزرگ صنعتی و معدنی در زمینه گندله سنگ آهن هم گویای آن است که در دوره 9 ماهه امسال تولید 31 میلیون و 210 هزار و 338 تن رقم خورد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یک درصد کاهش دارد.

    آذرماه امسال فولاد مبارکه، خوزستان، شرکت توسعه معادن وصنایع معدنی خاورمیانه، فولاد خراسان، سنگ آهن چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر، اپال پارسیان سنگان، فولاد سنگان خراسان و صبانور به میزان سه میلیون و 474 هزار و 83 تن تولید داشتند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش هفت درصدی را نشان می دهد.

    شرکت معدنی وصنعتی گل گهر با تولید 9 میلیون و 126 هزار و 308 تن گندله سنگ آهن در 9 ماهه امسال بالاترین تولید را ثبت کرد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد دو درصدی را نشان می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر