در مراسم تکریم و معارفه رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام شد:

تاکید موثقی نیا بر تبدیل منابع خدادادی به ثروت آفرینی

عصر معدن- محمد رضا موثقی نیا سرپرست هیات عامل ایمیدرو، بر تبدیل ثروت بزرگ منابع کشور به ثروت آفرینی تاکید کرد.;

تاکید موثقی نیا بر تبدیل منابع خدادادی به ثروت آفرینی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، موثقی نیا امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس هیات عامل ایمیدرو که با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شد، با ارایه چشم اندازی از برنامه ای پیش روی سازمان، تاکید کرد: در مسیر دستیابی به اهداف کلان توسعه معدن و صنایع معدنی باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که ثروت کنونی معادن و منابع طبیعی خدادادی را به عاملی برای ثروت آفرینی و ثروت زایی به ویژه برای نسل های آتی، تبدیل کنیم.

    وی در این مراسم که مدیران عامل شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی، معاونان و مدیران ایمیدرو حضور داشتند، افزود: باید از صرف این منابع در بخش هزینه های جاری پرهیز شود.

    حوزه های پیشرو

    موثقی نیا در ادامه سخنانش دو حوزه زنجیره فولاد و مس را به عنوان پیشران توسعه بخش معدن و صنایع معدنی دانست و گفت: بخش های روی، آلومینیوم، طلا، تیتانیوم و عناصر نادر، از دیگر حوزه های توسعه ای هستند، اما فولاد و مس به عنوان پیشران عمل می کنند.

    سرپرست هیات عامل ایمیدرو درباره الزامات توسعه معدن و صنایع معدنی گفت: در این برنامه، زیربناها همچون آب، برق، گاز، جاده و خطوط ریلی و دریایی در کنار بهره گیری از دانش روز و نسل چهارم تکنولوژی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و به عنوان الزامات توسعه باید مد نظر قرار گیرند.

    موثقی نیا تاکید کرد: رصد و بهره گیری از تحولات به روز معدن و صنایع معدنی در جهان از مهمترین الزامات پیش رو هستند و یکی از مهمترین نمادهای آن هوشمندسازی فرایندها است.

    وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در فرایند واگذاری ها باید بتوان ضمن تحقق اهداف خصوصی سازی، منافع ملی حال و آینده را نیز تضمین کرد.

    موثقی نیا در عین حال بر همدلی و یکپارچگی سازمانی تاکید کرد و آن را سبب ساز ایجاد تحرک بیشتر و توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی دانست.

    امیر خرمی شاد رئیس پیشین هیات عامل ایمیدرو نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه طی کمتر از دو ماه گذشته در مجموعه 50 برنامه تدوین شد، اظهار داشت: این امر شامل 12 برنامه کلی است و نگاه تحولی به این حوزه دارد.

    وی تشکیل کارگروه های تخصصی در بخش های مختلف شامل منابع انسانی، امور ، فنی، اجتماعی و ... را از جمله اقدامات انجام شده ذکر کرد و گفت: ایمیدرو تلاش خود را به کار گرفته از حوزه اجرا خارج و بر تسهیل گری و راهبری تمرکز داشته باشد.

    خرمی شاد همچنین گفت: بررسی طرح های نیمه تمام معدن و صنایع معدنی و تعیین حدود 300 پروژه اولویت دار، جزو عملکرد این دوره است به طوری که برآوردها نشان می دهد این تعداد طرح، با 2 میلیارد دلار سرمایه، پتانسیل ایجاد 30هزار شغل را دارند.

    وی همچنین از همکاری با بخش های علمی و دانش بنیان، به روزآوری دانش و بهره گیری از انقلاب چهارم صنعتی، تعامل با بخش خصوصی و تشکل ها و نگاه اثربخشی به جایگاه شرکت های معدن و صنایع معدنی به عنوان دیگر برنامه های این سازمان یاد کرد.

    در پایان این مراسم، با اهدای لوحی از سوی عباس علی آبادی وزیر صمت، از خدمات و اقدامات دوره ریاست امیر خرمی شاد در ایمیدرو، قدردانی و سپاس به عمل آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر