غریب پور تاکید کرد:

تدوین بسته جامع توسعه عناصر نادر خاکی در ایمیدرو

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از تدوین بسته جامع توسعه عناصر نادر خاکی توسط این سازمان خبر داد. غریب پور همچنین یکی از برنامه های جدید ایمیدرو را ایجاد "ساختاری جدید در حوزه تکنولوژی" اعلام کرد.;

تدوین بسته جامع توسعه عناصر نادر خاکی در ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور که در نشست تحقیق، پژوهش و آموزش در راستای نقشه راه معدن ایمیدرو سخن می گفت، افزود: مطالعه و تهیه برنامه توسعه ای در حوزه عناصر خاکی می تواند یکی از استراتژی این سازمان در داخل و همچنین خاورمیانه باشد.

    وی با بیان اینکه کاربرد گسترده عناصر نادر خاکی، جذابیت سرمایه گذاری در این بخش را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: کاربرد و استراتژیک بودن عناصر نادر خاکی، مزیتی است که زمینه ساز پیشرفت صنایع "های تک" خواهد شد.

    ساختار جدید تکنولوژی و فناوری در ایمیدرو

    وی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد ساختار جدید "تکنولوژی و فناوری" در ایمیدرور خبر داد و گفت: یکی از عوامل مهم در رشد و اثربخش بودن سازمان، تقویت بخش فناوری و تکنولوژی است.

    غریب پور در این راستا ایجاد ساختار جدید در بخش "تکنولوژی و فناوری" در ایمیدرو کلید زده خواهد شد.

    ارتباط صنعت و دانشگاه

    غریب پور ادامه داد: به طور حتم در این زمینه تقویت آموزش و پژوهش در تکمیل زنجیره ارزش محصولات معدنی ضروری است و ایمیدرو در راستای تحقق این مهم، پیوند دانشگاه و صنعت را اولویت گذاری کرده است.

    اقتصاد دانش بنیان

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد دانش بنیان گفت: مقوله دانش بنیان مورد تاکید رهبری است و باید خطوط حرکت به سمت توسعه این بخش را در شمار برنامه ها قرار داد.

    غریب پور با اشاره به سیاست های توسعه ای ایمیدرو گفت: اکتشاف، آموزش و پژوهش، احیا معادن کوچک، تکمیل زنجیره ارزش محصولات و تمرکز بر "رونق تولید" اولویت های این سازمان در سال جاری است.

    احیا 150 معدن کوچک و متوسط مقیاس

    وی افزود: در بخش احیا معادن کوچک، راه اندازی 150 معدن در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی مورد توجه است.

    بنابر این گزارش، در این نشست رئیس هیات عامل ایمیدرو بر تعامل بیشتر و همچنین آموزش هدفمند مدیران ایمیدرو و شرکت های تابعه تاکید کرد.

    در ادامه امیر خرمی شاد معاون برنامه ریزی و توانمندسازی و همچنین غلامرضا ملاطاهری مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو گزارش عملکردی در خصوص اقدامات ایمیدرو در قطب بندی دانشگاه ها و همچنین برنامه های آتی این سازمان در برگزاری دوره های آموزشی ارایه کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر