مجری طرح های اکتشافی استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس خبر داد:

اتمام پی جویی پهنه اکتشافی استان کهگیلویه و بویر احمد تا پایان آذر

عصر معدن- مجری طرح های اکتشافی و معدنی استان های کهگیلویه و بویر احمد و فارس از اتمام فاز پی جویی پهنه اکتشافی استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان آذر خبر داد.;

اتمام پی جویی پهنه اکتشافی استان کهگیلویه و بویر احمد تا پایان آذر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، اباذر رحیمی گفت: در راستای شناسایی و پی جویی انواع مواد معدنی در استان کهگیلویه و بویر احمد، 2 قرارداد پروژه پتانسیل یابی استان در قالب یک پهنه اکتشافی به مساحت 7017 کیلومتر مربع منعقد شد که کل سطح استان را در بر گرفته است.
    وی با بیان اینکه ایمیدرو در قالب حمایت از توسعه معادن استان های کم برخوردار این اقدامات را اجرایی کرده است، افزود: پروژه نخست اکتشاف با پیشرفت 90 درصدی تا یک ماه آینده و پروژه دوم با پیشرفت 70 درصدی تا پایان آذر به اتمام می رسد. پس از اتمام این 2 پروژه، نقشه راه فعالیت های معدنی و به دنبال آن صنایع معدنی مرتبط تدوین خواهد شد.

    احداث کارخانه های فرآوری معدنی
    مجری طرح های اکتشافی و معدنی استان های کهگیلویه و بویر احمد و فارس با اشاره به وجود ذخایر عظیم مواد معدنی گچ، بوکسیت و سلستین در این استان، گفت: مقدمات احداث کارخانه های صنعتی گچ، بوکسیت و سلستین انجام و پس از ارزیابی های اولیه، طرح های امکان سنجی استخراج و فرآوری مواد معدنی مذکور تهیه شده و در مرحله مناقصه عمومی برای جذب سرمایه گذار است.
    وی ادامه داد: با توجه به وجود ذخایر با کیفیت آهک و آهک فسفات دار در استان مذکور، پروژه احداث کارخانه آهک هیدراته در حوالی شهرستان چرام در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی حدود 45 درصدی، با سرعت مناسبی در دست اجرا است.
    رحیمی با بیان اینکه 14 محدوده اکتشافی برای تأمین خوراک کارخانه های آهک و اسید فسفریک ثبت شده است، گفت: موافقت های لازم از نهاد های ذیربط برای این محدوده ها دریافت شده است. 3 فقره از این درخواست ها، منجر به صدور پروانه اکتشاف شده و 11 محدوده دیگر در مرحله صدور پروانه اکتشاف است.
    وی افزود: مراحل مقدماتی برگزاری فراخوان برای احداث کارخانه اسیدفسفریک در شهرستان چرام انجام و پروانه بهره برداری فسفات کوه لار با ذخیره قطعی 80 میلیون تن برای تأمین خوراک کارخانه دریافت شده است.
    مجری طرح های اکتشافی و معدنی استان های کهگیلویه و بویر احمد و فارس خاطرنشان کرد: معادن غیرفعال استان کهگیلویه و بویر احمد در قالب طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با معرفی سرمایه گذار به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و اختصاص وام به این واحدها در مرحله فعال سازی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر