بومی سازی «اصلاح فرآیند تولید سنگدانه بوکسیت» در آلومینای ایران

عصر معدن- شرکت آلومینای ایران از "بومی سازی اصلاح فرآیند تولید سنگدانه بوکسیت" با تلاش مهندسان این شرکت خبر داد که برای نخستین بار محقق شده است.;

بومی سازی «اصلاح فرآیند تولید سنگدانه بوکسیت» در آلومینای ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، محمد امین درویشی مدیر امور فنی و فرآوری معدن شرکت آلومینای ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: اصلاح فرآیند تولید سنگدانه بوکسیت در این شرکت، با هدف بهینه سازی مصرف انرژی، تثبیت عملیات، افزایش کارایی آسیا و در عین حال، حفظ ظرفیت خوراک دهی به آن صورت گرفت.

    وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه 32 میلیارد ریال هزینه صرف شده، افزود: در راستای تحقق این هدف، تغییراتی در برخی از تجهیزات، دستگاه ها و سنگ شکن ها اعمال شد و اندازه (سایز) آسیاها به صورت دائم از 20 میلی متر به 16 میلی متر تغییر یافت.

    مدیر فنی و فرآوری معادن شرکت آلومینای جاجرم با اشاره به افزایش 15 درصدی ظرفیت آسیاها با اصلاح فرآیند خردایش بوکسیت، تصریح کرد: با این اقدام، ظرفیت آسیاها از 45 تن بر ساعت به 52 تن بر ساعت افزایش یافت. همچنین، پایش نرم افزار انرژی حاکی از کاهش 9 درصدی مصرف برق آسیاها است.

    وی ادامه داد: افزایش کارایی آسیاها منجر به کاهش در هزینه تولید آلومینا، مصرف انرژی در آسیاها، مصارف گلوله ها، آسیب دیدگی و توقفات خطوط تولید در اثر کوچک شدن اندازه سنگ ها در آسیا و نیز کاهش تعداد آسیای فعال از 2.2 به 1.9 شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر