کارگروه نظارت بر بازار بورس ایمیدرو برگزار شد؛

نعیمی: با هدف حمایت از دارایی سهامداران؛ صندوق بازارگردانی معدن و صنایع معدنی تقویت می شود

عصر معدن- قائم مقام ایمیدرو از اهتمام شرکت ها در تشکیل صندوق بازارگردانی معدن و صنایع معدنی خبر داد و گفت: شرکت های معدنی به منظور حمایت از دارایی سهامداران، اقدام به تقویت صندوق بازارگردانی کنند.;

نعیمی: با هدف حمایت از دارایی سهامداران؛ صندوق بازارگردانی معدن و صنایع معدنی تقویت می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، عباس نعیمی عضو هیات عامل ایمیدرو در نشست کارگروه نظارت بر بازار بورس ایمیدرو که در آن به روند تغییرات بازار بورس طی یک هفته گذشته پرداخته شد، افزود: مهم تر از حمایت از دارایی ها، اعتمادسازی در بورس با استفاده از نظرات خبرگان این حوزه است.
    وی با بیان اینکه 85 شرکت سهامی عام زنجیره معدن در بورس حضور دارند، عنوان کرد: ارزش بازار شرکت های زنجیره معدن تا 20 شهریور به 1552 هزار میلیارد و سهم این شرکت ها از ارزش بازار تا دوم مهر به 24.9 درصد رسید.

    بازار سرمایه دنیا و بحران کمبود نقدینگی
    در این جلسه مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری ایمیدرو طی سخنانی گفت: بازار سرمایه دنیا مشابه بورس ایران با بحران کمبود نقدینگی و ورود سرمایه جدید مواجه شده است. امیر صباغ افزود: آمار نقدینگی بازارهای سرمایه دنیا حکایت از افت 1000 میلیارد دلاری نقدینگی دارد که طی ماه سپتامبر عامل افت بازار سهام آمریکا برای چهارمین هفته متوالی شده است.
    وی گفت: کاهش شتاب چاپ پول و عقب نشینی بانک های مرکزی کشورها از سیاست قبلی از دلایل این موضوع است که انتظار می رود در آینده نزدیک این سیاست تغییر کند.

    راهکارهای پیشنهادی برای تقویت بازار
    در این جلسه راهکارهای پیشنهادی برای تقویت بازار مورد بررسی قرار گرفت که از جمله آن ها می توان به تشکیل صندوق بازارگردان، اجرای مصوبه بورس در مورد 10 درصد سهام خزانه در مورد کل شرکت ها، اجرای مصوبه بورس در مورد اوراق اختیار فروش تبعی و بیمه سهام و افزایش اعتبارات بازارگردان های مستقل شرکت هایی همچون ملی مس و فولاد مبارکه اشاره کرد.
    تسریع در افزایش سرمایه 39 هزار میلیارد تومانی شرکت ها و تحقق برنامه حداکثر تا 15 آبان ماه امسال، در صورت لزوم تجدید ارزیابی دارایی ها، هماهنگی بیشتر با شرکت های حقوقی فروشنده سهام به منظور جلوگیری از بروز هیجان در بازار و مدییت عرضه سهم و هماهنگی بازارگردان های شرکت های تابعه ایمیدرو با صندوق ثبات بازار نیز از راهکارهایی بود که به منظور تقویت بازار بورس اعلام شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر