رشد ۷۷ درصدی صادرات آهن اسفنجی در سال ۹۸

عصر معدن- صادرات آهن اسفنجی در سال گذشته به رقم ۹۴۲ هزار تن رسید که نسبت به رقم ۵۳۳ هزار تن عملکرد سال ۹۷ ، رشد ۷۷ درصدی را ثبت کرد.;

رشد ۷۷ درصدی صادرات آهن اسفنجی در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، سال گذشته در زمینه آهن اسفنجی ،مانند سال 1397 در مقابل رقم واردات عدد صفر خودنمایی کرد.

    رشد تولید 6 درصدی

    سال گذشته میزان تولید آهن اسفنجی برابر با 27 میلیون و 907 هزار تن بود که در مقایسه با 26 میلیون و 359 هزار تن عملکرد سال 97 رشد 6 درصدی داشت.

    ایران پس از هند دومین تولید کننده آهن اسفنجی جهان محسوب می شود و در چارچوب طرح های هفتگانه فولاد استانی (سفید دشت، نی ریز، قائنات، بافت، سبزوار، شادگان و میانه) ظرفیت های 800 هزارتنی آهن اسفنجی طراحی شده است.

    افزایش چهار درصدی مصرف

    آمارهای مورد بررسی نشان می دهد، سال گذشته مصرف ظاهری آهن اسفنجی در کشور به رقم 26 میلیون و 965 هزار تن رسید که در مقایسه با رقم 25 میلیون و 826 هزار تن مربوط به عملکرد سال 97 رشد چهاردرصدی یافت.

    امسال قرار است پروژه تولید دو میلیون تن آهن اسفنجی در کرمان (مربوط به فولاد بوتیا ایرانیان – میدکو) به بهره برداری برسد.

    پارسال نیز بهره برداری از 2.4 میلیون تن آهن اسفنجی در قالب سه پروژه 800 هزارتنی فولاد های استانی سفید دشت (چهارمحال و بختیاری)، بافت (کرمان) و قائنات (خراسان جنوبی) در دستور کار قرار داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر