تکمیل بیش از ۲۴ میلیارد دلار طرح و پروژه توسط ایمیدرو

عصر معدن- معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اعلام کرد: ایمیدرو با توجه به ماموریت ها و سیاست های مورد نظر و با همراهی شرکت های زیرمجموعه، از ابتدای تاسیس تا سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۲۴.۲ میلیارد دلار طرح و پروژه را تکمیل کرده است.;

تکمیل بیش از ۲۴ میلیارد دلار طرح و پروژه توسط ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امیر خرمی شاد افزود: در تکمیل طرح و پروژه های معدن و صنایع معدنی کشور، میزان جذب سرمایه گذاری از بخش خصوصی توسط این سازمان بیش از 8.6 میلیارد دلار بوده است.
    وی گفت: در حال حاضر تکمیل 3.8 میلیارد دلار طرح و پروژه در شمار برنامه ها قرار دارد.
    تکمیل پروژه های نیمه تمام توسط ایمیدرو

    خرمی شاد با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام از موضوعات مغفول مانده اقتصاد کشور به شمار می رود، گفت: ایمیدرو از سال 1400، با جذب مشاور معتبر، پایش اینگونه پروژه ها در حوزه معدن و صنایع معدنی را آغاز کرده است و درصدد رفع مشکلات عمده این مجموعه ها همچون تامین مالی، تکنولوژی، محیط زیست و... است.

    وی افزود: با اقدامات توسعه ای ایمیدرو در این حوزه، مشکلات بسیاری از طرح های نیمه تمام و یا متوقف رفع خواهد شد.

    معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به رشد تولید در حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: از زمان تاسیس ایمیدرو، رشد فلزات اساسی همچون فولاد، مس، آلومینیوم... را شاهد هستیم و به تازگی توسعه بخش عناصر استراتژیک در این سازمان کلید خورده است.

    عضو هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: توسعه حوزه عناصر استراتژیک به دلیل مصرف بالا و نیاز کشور و همچنین محدودیت های ناشی از تحریم، در دستور کار ایمیدرو قرار دارد.

    خرمی شاد گفت: این برنامه ریزی از سال جاری آغاز شده است و توسعه صنعت چهار عنصر استراتژیک هدفگذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر