رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست بررسی وضعیت فولاد شادگان تاکید کرد:

افتتاح پروژه ماشین استکر ریکلایمر شادگان / راه اندازی واحد فولادسازی شادگان از شهریور ۹۹

عصر معدن- رئیس هیات ‌عامل ایمیدرو بر راه اندازی واحد فولادسازی شادگان از شهریور ۹۹ تاکید کرد.;

افتتاح پروژه ماشین استکر ریکلایمر شادگان / راه اندازی واحد فولادسازی شادگان از شهریور ۹۹
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور امروز در نشست بررسی وضعیت واحد فولاد سازی شرکت فولاد شادگان، ابتدا با گرامی داشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: طرح فولاد شادگان به دلیل مشکلات پیشین با تاخیر در اجرا مواجه شده اما خوشبختانه مشکلات با تعهد پیمانکار، در حال رفع شدن است.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه منابع مالی مناسبی به این طرح تزریق شده است، تصریح کرد: این سازمان به طور مداوم مسائل پیش روی طرح ها را بررسی و در صورت وجود مشکل، آن را رفع می کند.

    وی افزود: مشکل کمبود گندله واحد احیای مستقیم فولاد شادگان در کمیته سنگ رفع می شود.

    غریب پور تاکید کرد: برای افزایش تولید، بهره وری عوامل تولید واحد آهن اسفنجی بررسی شود تا به نتیجه مورد نظر دست یابیم.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو بر استفاده از نیروهای بومی و اشتغال آن ها در این طرح تاکید کرد. وی افزود: انتظار داریم شرکت فولاد خوزستان تاخیر یکساله در طرح سنگان را جبران کند.

    غریب پور در این جلسه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: سرزمین خوزستان، مهد مقاومت، شهادت، آزادگی و سرافرازی است.

    غریب پور در بخش دیگری از سخنانش گفت: فولاد خوزستان امروز در محل شرکت جلسه ای برای بررسی و پایش واحد فولادسازی شادگان برگزار می کند. علاوه بر این شنبه آتی جلسه ای بدین منظور در ایمیدرو برگزار می شود.

    هیچ طرحی نباید تعطیل شود

    عباس نعیمی، قائم مقام ایمیدرو در این نشست گفت: ما مسئول توسعه کشور و اجرای طرح ها هستیم و باید نسبت به آن، متعهد باشیم.

    وی افزود: هیچ طرحی نباید به دلیل مشکلات مالی دچار آسیب یا تعطیل شود. از این رو تسریع در راه اندازی طرح ها،‌ موجب کاهش زیان می شود.

    افتتاح ماشین استکر و ریکلایمر

    در جریان بازدید از شرکت فولاد شادگان، پروژه ماشین استکر و ریکلایمر افتتاح شد. این ماشین، برداشت گندله، سنگ آهن و آهک را انجام می دهد. با بهره برداری از این پروژه برای 91 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شد.

    در این جلسه، محمدطاهر احمدیان، مدیرعامل شرکت فولاد شادگان گزارشی از وضعیت شرکت ارائه داد. به گفته احمدیان میزان تولید آهن اسفنجی شادگان در نیمه نخست امسال، 304 هزار تن و در مدت مشابه سال 97، حدود 602 هزار تن بود. وی تصریح کرد: کمبود گندله سبب کاهش تولید این کارخانه شد.

    مجید ناصری نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس در این نشست گفت؛ منطقه شادگان به دلیل وجود زیرساخت های لازم (زمین، ریل، جاده و ...)، نقطه مناسبی برای توسعه فولاد است و ظرفیت دستیابی به 4 میلیون تن را دارد.

    وی ادامه داد: انتظار داریم هنگام بهره برداری از واحد فولادسازی شادگان، از نیروهای بومی استفاده شود و به خدمات اجتماعی توجه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر