مدیرعامل پارس فولاد سبزوار:

اصلا نباید به واحد‌ها القایی، آهن اسفنجی داد

همه آن‌ها به استفاده از قراضه تعهد داده اند

عصر معدن- مجتبی شعبانی مدیرعامل پارس فولاد سبزوار با بیان اینکه به دلیل قطعی گاز، تولید در پارس فولاد سبزوار به طور کامل متوقف است به اعتراض واحدهای القایی مبنی بر افزایش قیمت آهن اسفنجی اشاره کرد و گفت: القایی ها بنا نیست که از آهن اسفنجی استفاده کنند! این واحدها باید از قراضه استفاده کنند و تک تک آن ها در زمان اخذ مجوز، متعهد به استفاده از قراضه شده اند و اکنون آب را گل آلود دیده اند و می خواهند از شرایط فعلی سواستفاده کنند.;

اصلا نباید به واحد‌ها القایی، آهن اسفنجی داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به گفته مدیرعامل پارس فولاد سبزوار در کشور 9 تا 10 میلیون تن واحد القایی مجوز دارند که خارج از توان تولید آهن اسفنجی کشور است و این واحد‌ها باید از قراضه بهره ببرند چراکه آهن اسفنجی تولید شده در کشور تنها نیاز واحد‌های کوره قوس الکتریکی را پاسخ می‌دهد.

    احتمال وصل گاز
    وی افزود: امروز رایزنی‌هایی با اداره گاز منطقه داشتم و قول‌هایی برای برقراری گاز شرکت و دریافت مجوز از تهران برای اینکه شرکت از فردا با 50 درصد ظرفیت فعالیت خود را آغاز کند داده اند، اما تا این لحظه خبری نشده و گاز شرکت از ایستگاه گاز قطع شده است.
    شعبانی ادامه داد: متاسفانه شرکت‌ها در تابستان با مشکل قطعی برق و در زمستان با مشکل قطعی گاز مواجه هستند و در این شرایط، سخن گفتن از توسعه یا اضافه کردن واحد‌های فولادی منطقی نبوده و بهتر است بجای توسعه و ایجاد واحد‌های جدید، واحد‌های موجود را در یابیم و تامین نیاز انرژی آن‌ها در نظر گرفته شود.

    آهن اسفنجی در ایران ارزان‌تر از دنیاست
    شعبانی یادآور شد: در همه جای دنیا قیمت آهن اسفنجی حداقل 70 درصد قیمت شمش است درحالی که در ایران بالاترین قیمت عرضه شده این محصول 60 درصد شمش بوده است. او در پایان گفت: با این همه مشکلات از قطعی برق در تابستان گرفته تا قطعی گاز در زمستان و 5 برابر شدن قیمت گاز و 4 برابر شدن قیمت برق از ابتدای سال، افزایش بی سابقه کرایه‌های حمل، افزایش قیمت گندله در بازار و نیز تحمیل نیروی کار مازاد به شرکت ها، براساس آخرین معاملات آهن اسفنجی در بورس، قیمت آهن اسفنجی 60 درصد شمش است درحالی که در سایر نقاط جهان واحد‌ها نه با قطعی گاز و نه برق و مشکلات این چنینی مواجه اند و اینکه، آهن اسفنجی نیز حداقل 70 درصد قیمت شمش است.
    وی در بخشی از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: قیمت گاز اول فروردین ماه 260 تومان بود و اکنون به بیش از 1500 تومان رسیده و قیمت گندله نیز قبلا 21 درصد شمش بود و اکنون به 28 درصد شمش رسیده است.

    باید به فکر 3 میلیون سهامدار خرد باشیم
    مدیرعامل پارس فولاد سبزوار تاکید کرد: شرکتی که 3 میلیون سهامدار خرد دارد و باید پاسخگوی آن‌ها باشد، حالا به ناحق با اعتراض
    واحد‌های القایی از بالا رفتن قیمت آهن اسفنجی مواجه می‌شود که اصلا نباید به این واحد‌ها آهن اسفنجی داد چراکه براساس پروانه، آن‌ها باید در فکر تامین قراضه باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر