خبری از اکتشاف معدن بزرگ "روباز" در کشور نیست

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو در گردهمایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: این روزها روزهاى سختى برای کشور است.;

خبری از اکتشاف معدن بزرگ "روباز" در کشور نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» مهدی کرباسیان، با بیان این مطلب در ادامه اظهار کرد: به طور حتم ایمیدرو پشتیبان  طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس خواهد بود.

    به گفته وی، در حوزه معادن روباز، دیگر نمی توان پیش بینی برای داشتن معادن بزرگ جدید داشت. زیرا با انجام اقدامات ٢۰۰ هزار کیلومتر ژئوفیزیک هوایی و اجراى ٢٧۰ هزار کیلومترمربع کار اکتشافى، معدن بزرگ روباز گزارش نشده است.

    کرباسیان ادامه داد: باید به سمت معادن عمیق رفت و این جزو سیاست هاى ایمیدرو است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: فعال شدن معادن کوچک و متوسط منجر به آبادانى مناطق محروم مى شود.در راستا باید بگویم که کار اصلى در این طرح در دست معاونان استانى است و ما در ایمیدرو نیز کمک خواهیم کرد.

    کرباسیان ادامه داد: رکورد تولید طلاى موته به ٦۰۰ کیلو رسیده و این رکورد را با کمک خرید خاک از معادن کوچک اطراف خود به ثبت رسانده است. همچنین صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی نیز در این طرح حضور دارد.

    وی گفت: البته ١٢۰۰ میلیارد تومان کمک دولت به مناطق محروم روستایى نیز مى تواند به این موضوع کمک کند.

    کرباسیان همچنین در ادامه سخنانش اظهار کرد: در سال ٩٦ به میزان ٤٣٦ دوره آموزشى با حمایت ایمیدرو برگزار شده است.  در سال ٩٧ نیز ٥۰٧ دوره آموزشى پیش بینى شده است.

    وی افزود: اطمینان بخش خصوصى به دولت و استفاده دولت از بخش خصوصى محقق خواهد شد.سال گذشته نیز حدود ٢ میلیارد دلار پروژه در ایمیدرو به بهره بردارى رسید.

    وی گفت: فعالان معدنی ایمیدرو را به عنوان بازو و پشتیان خود بدانند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر