المپیاد آتش‌نشانی ایمیدرو، تسهیل گر "توسعه پایدار در شرایط امن"

عصر معدن- معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اعلام کرد: برگزاری رویدادهایی همچون المپیاد آتش‌نشانی، دستیابی این سازمان به توسعه پایدار در شرایط امن را فراهم می کند.;

المپیاد آتش‌نشانی ایمیدرو، تسهیل گر "توسعه پایدار در شرایط امن"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، سمیه خلوصی در آیین اختتامیه المپیاد علمی- عملیاتی آتش‌نشانی ایمیدرو گفت: آتش‌نشانی شغلی پرمخاطره و پرزحمت است اما به دلیل آنکه هدف نهایی آن، نجات جان انسان هاست، شغلی جهادی و الهی محسوب می شود.
    وی ادامه داد: برگزاری المپیاد آتش‌نشانی و سنجش سطح آمادگی فعالان این حوزه در واحدهای تولیدی، اقدامی ارزشمند است. این رویداد در سال های آینده نیز با هدف ارتقای سطح آمادگی آتش نشانان به طور مستمر برگزار خواهد شد.
    معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با بیان اینکه بخش صنعت و معدن در کشور ما ازظرفیت بسیار مطلوبی برای توسعه برخوردار است، گفت: در حال حاضر کشور ما پنجمین کشور دارنده ذخایر دنیا در حوزه مس، و دهمین کشور تولید کننده در حوزه فولاد، است.
    وی افزود: توسعه صنعت و تولید، بدون توجه به سلامت و امنیت کارکنان، امر مطلوبی به شمار نمی رود. از این رو، در چشم انداز تعریف شده برای ایمیدرو، دستیابی به توسعه پایدار در شرایط امن و بدون حادثه مورد تاکید است.
    خلوصی در ادامه از میزبانی شرکت ملی مس و مجتمع مس شهربابک برای برگزاری نخستین المپیاد آتش‌نشانی ایمیدرو قدردانی کرد.

    ارتقای سطح آمادگی آتش‌نشانان ایمیدرو با برگزاری المپیاد
    امیر ولدخانی، مدیر بهداشت ایمنی و محیط زیست(HSE) ایمیدرو در این مراسم ضمن تقدیر از میزبانی مجتمع مس شهربابک و شرکت ملی صنایع مس ایران و تیم های شرکت کننده از المپیاد آتش‌نشانی گفت: ایمیدرو در حال انجام هشتمین دوره ممیزی عملکرد (HSE) است و یکی از مولفه های مورد توجه ویژه این دوره ها، "واکنش در شرایط اضطراری" بوده است.
    وی ادامه داد: در 7 دوره ممیزی برگزار شده، این وضعیت با تلاش همکاران بهبود پیدا کرده است اما همچنان با قله، فاصله زیادی داریم. با این حال، در مولفه "تامین تجهیزات" با بالاترین امتیاز نسبت به بقیه مولفه ها رو به رو بوده ایم.
    ولدخانی با اشاره به نتایج مطلوب المپیاد آتش‌نشانی تصریح کرد: هیچ آموزش و دستورالعملی نمی توانست جایگزین این مسابقات شود و آتش‌نشانان را به این سطح آمادگی برساند.
    وی افزود: رقابت تیم ها بسیار نزدیک بود. امیدواریم با موافقت مدیران ارشد بتوانیم دومین دوره المپیاد را با آمادگی هرچه بالاتر تیم ها برگزار کنیم.

    اعلام آمادگی شرکت مس برای برگزاری رویدادهای مشابه
    محسن باقری، معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت ملی صنایع مس نیز در مراسم یاد شده با اشاره به اینکه شغل آتش نشانی و ایمنی، مقدس است، گفت: نقش و اهمیت پرسنل HSE برای شکوفایی و رونق شرکت های صنعتی و معدنی بر هیچکس پوشیده نیست.
    وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع مس به عنوان نخستین میزبان این المپیاد، برای برگزاری رویداد های مشابه که سبب توسعه منابع انسانی و توجه به آرمان های منابع انسانی شود، اعلام آمادگی می کند.
    بنا به این گزارش، نخستین المپیاد علمی- عملیاتی آتش نشانی ایمیدرو به میزبانی شرکت ملی صنایع مس ایران 19لغایت 21 خرداد در مجتمع مس شهربابک برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر