افزایش تولید آهن اسفنجی در ۸ ماهه امسال

عصر معدن- آمار تولید فولادی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، تمامی فرآورده‌های فولادی اعم از شمش، محصولات و همچنین مقاطع تخت و طویل فولادی با افت تولید سه تا ۹ درصدی نسبت به ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته روبرو شده‌اند؛ در این بین تنها میزان تولید آهن اسفنجی آن هم تنها دو درصد بیشتر شده است.;

افزایش تولید آهن اسفنجی در ۸ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق  آماری که انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام کرده است، در 9 ماهه امسال میزان تولید کل مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار) بیشترین میزان کاهش تولید را داشته است. تولید این مقاطع فولادی از شش میلیون و 970 هزار تن در مجموع 9 ماهه 1399 به شش میلیون و 286 هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده و بدین ترتیب 9 درصد  کاهش تولید را ثبت کرده است.

    پس از آن میزان تولید فولاد میانی (شمشم فولاد) افت هشت درصدی را نسبت به 9 ماهه سال گذشته تجربه کرده است. تولید این ماده معدنی از 23 میلیون و 26 هزار تن به 21 میلیون و 94 هزار تن افت پیدا کرده است.

    از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه به ترتیب 14 میلیون و 719 هزار تن محصولات فولادی و هشت میلیون و 433 هزار تن طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی وسایر مقاطع) تولید شده است که نسبت به 15 میلیون و 566 هزار تن (محصولات فولادی) و هشت میلیون و 696 هزار تن (مقاطع طویل فولادی) تولیدی 9 ماهه 1399 به ترتیب پنج درصد و سه درصد کاهش تولید داشته‌اند.

    در مقابل تنها تولید آهن اسفنجی در مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تولید افزایشی داشته است. البته تنها دو درصد این میزان بیشتر شده و از 23 میلیون و 358 هزار تن در مجموع 9 ماهه سال گذشته به 23 میلیون و 801 هزار تن طی مدت مذکور سال جاری رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر