علی‌آبادی در مراسم معارفه سرپرست ایمیدرو:

ایمیدرو از تصدی‌گری به سمت حکمرانی در بخش معدن حرکت کند

افزایش بهره‌وری و پرهیز از خام فروشی اولویت اصلی در دوره جدید است

عصر معدن- وزیر صمت با بیان اینکه ایمیدرو امروز باید از تصدی‌گری به سمت حکمرانی در بخش معدن حرکت کند، گفت: حکمرانی به معنای انجام یک‌طرفه اقدامات نیست بلکه در این روش می‌بایست با تسهیل‌گری، از بخش خصوصی حمایت کرد.;

ایمیدرو از تصدی‌گری به سمت حکمرانی در بخش معدن حرکت کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نق از ایمیدرو، مراسم تکریم «امیر خرمی‌شاد» رئیس پیشین هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و معارفه «محمدرضا موثقی‌نیا» سرپرست جدید این سازمان، صبح امروز شنبه با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل این سازمان برگزار شد.

    علی‌آبادی، وزیر صمت با بیان اینکه مجمع جهانی اقتصاد سالانه مواردی را به عنوان چالش‌های جهانی اقتصاد معرفی می کند، گفت: عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های دانش‌بنیان یک چالش مهم در صنعت و معدن در دنیا است.

    وی با بیان اینکه همه دولت‌‎ها به‌دنبال توسعه؛ آنهم توسعه پایدار هستند، افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند پایدار بودن تولید هستیم. برای دستیابی به الگوی بومی تولید پایدار، به تولید ملی و شناخت مزیت‌های‌مان نسبت به سایر رقبای جهانی نیازداریم. وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند افزایش تولید، منظورشان تولید پایدار است که باید بر پایه مزیت‌ها باشد.

    وزیر صمت ادامه داد: امروزه باید برنامه‌ریزی لازم با همکاری بخش خصوصی صورت گیرد تا به‌سرعت از وضعیت فعلی خارج شویم، که یکی از پیش شرط‌های آن حرکت به سمت بهره‌وری و توسعه روابط بین‌الملل است تا تراز تجاری‌مان بهبود بخشیده شود.

    وی با بیان اینکه ایمیدرو امروز باید از تصدی‌گری به سمت حکمرانی در بخش معدن حرکت کند، یادآور شد: حکمرانی به معنای انجام یک‌طرفه اقدامات نیست بلکه در این روش با تسهیل‌گری، از بخش خصوصی حمایت کرده و نگاه جامعه را به این سمت سوق دهیم.

    علی‌آبادی، «توسعه پهنه‌ها»، «پرهیز از خام فروشی و افزایش بهره‌وری»، «توسعه زنجیره‌های ارزش»، «تعهد به محیط زیست» و «اخلاق و حرکت در مدار اخلاق» را از موضوعات مهم پیش‌روی حوزه معادن و صنایع معدنی برشمرد و تاکید کرد که می‌بایست اجرایی شدن این موضوعات در دستورکار مدیران سازمان ایمیدرو قرار بگیرد.

    وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خرمی شاد خاطرنشان کرد: مراسم تودیع به معنای خداحافظی نبوده و تنها جابه‌جایی در سازمان‌ها صورت می‌گیرد و از همه مدیران ارشد در سمت‌های جدید استفاده خواهد شد.

    در ادامه این مراسم، موثقی‌نیا سرپرست جدید ایمیدرو، ابراز امیدواری کرد در دوره جدید فعالیت، با همراهی مدیران و همکاری سازمان، گام‌های مهمی برای موفقیت این مجموعه برداشته شود، افزود: دو موضوع پیشران تکمیل زنجیره و توسعه در حوزه مس و فولاد در اقدامات ایمیدرو و برنامه‌های وزیر به مجلس وجود دارد که جزء برنامه‌های‌ اصلی‌مان است تا بتوانیم از محل درآمدها و صادرات این دو حوزه، به درآمدهای نفتی در زمان اوج استخراج و فروش برسیم.

    وی با بیان اینکه برای تکمیل زنجیره نیاز به حمایت کامل و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز دنیا هستیم، ادامه داد: منافع ملی که به عنوان یک ثروت ملی و خدادادی محسوب می شود را باید به سمت ثروت‌زایی استفاده کنیم و اینطور نباشد که منابع این صنعت، به هزینه‌ها مبدل شود.

    سرپرست جدید ایمیدرو بازگرداندن 2 موضوع رد دیون و سهام عدالت به ریل اصلی خود و تغییر مسیر فعلی از اولویت‌های اصلی دوره جدید دانست و تصریح کرد: امروز باید با همدلی، یک‌پارچگی، پاکدستی، جدیت، نگاه و راه جدید اقدامات بهتر و موثرتری را برای موفقیت‌های سازمان انجام دهیم تا کارهای باقی‌‎مانده را هم به نحواحسن انجام داده و در نهایت کارنامه موفقی را برای ایمیدرو رقم بزنیم.

    موثقی‌نیا در ادامه به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص معادن خصوصا اینکه ایشان فرموده‌اند بخش معدن بسیار اهمیت دارد و زنجیره معدن هم باید تکمیل شود، گفت: البته این امر، نافی اتفاقات خوب گذشته نیست اما نشان می‌دهد که راه‌های بسیاری برای رسیدن به موفقیت پیش‌رو داریم. در این راستا ایمیدرو به عنوان ستاد اصلی این حوزه، مسئولیت سنگینی را برعهده دارد.

    در این مراسم همچنین «امیر خرمی‌شاد» رئیس پیشین هیات عامل ایمیدروگفت: با توجه به تجربیات آقای موثقی‌نیا و شناختی که از ایشان دارم، مطمئنا این سازمان با مدیریت ایشان سرعت و توانمندی بیشتری، به حرکت خود در مسیر توسعه و پیشرفت گام بر می‌دارد.

    وی با تقدیر از نگاه ویژه وزیر به ایمیدرو که وظایف همکاران این سازمان را سخت‌تر می‌‎کند، افزود: در 2 ماه گذشته حدود 50 برنامه تدوین و کارگروه‌های جدیدی تشکیل شده تا شایسته‌پروری، جایگزین مدیرپروری شود. ضمن اینکه چارت این سازمان هم نیاز به تغییر دارد که کمیته‌ای تخصصی در حال بررسی و تدوین چارت جدید است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر