روند صعودی طلا متوقف شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار کاهش یافت، اما این فلز ارزشمند همچنان نزدیک به بالاترین حد خود در دو هفته اخیر قرار دارد.;

روند صعودی طلا متوقف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا،  هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد کاهش یافت و به 1302.02 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز 1306.09 دلار صعود کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش، به 1306 دلار رسید.

    با وجود اینکه دلار در برابر ارزهای رقیب حدود 0.1 درصد رشد کرد، افت بازارهای سهام آسیا طلا را در بالای مرز 1300 دلار نگه داشت.

    دلار قوی طلا را برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

    به گفته هلن لو، تحلیلگر شرکت "آرگونات سکیوریتیز"، پس از این‌که دونالد، ترامپ رئیس جمهور آمریکا، نیت خود برای وضع تعرفه روی واردات اتحادیه اروپا را اعلام کرد و بازار نگرانی‌هایی نسبت به کندی رشد اقتصادی پیدا کرد سرمایه گذاران از بازارهای سهام به جانب طلا روی آوردند.

    ترامپ روز سه‌شنبه تهدید کرد روی 11 میلیارد دلار واردات محصولات اتحادیه اروپا تعرفه وضع کند و جبهه جدیدی را در جنگ تجاری جهانی خود گشود.

    عامل دیگری که به نگرانی‌های سرمایه‌گذاران افزود، گزارش صندوق بین‌المللی پول بود که پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی جهانی برای سال 2019 را کاهش داد و هشدار داد نرخ رشد ممکن است از این هم کمتر شود.

    طلا در شرایط اقدامات سیاسی و اقتصادی به عنوان دارایی مطمئن تقاضا پیدا می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارها برای ارزیابی موضع سیاست پولی آتی بانک مرکزی آمریکا منتظر انتشار گزارش نشست مارس کمیته بازار آزاد فدرال هستند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. دیدار بانک مرکزی اروپا در همین روز نیز مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد. بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته در واکنش به نشانه‌های کندی اقتصادی، پیش بینی‌ها برای افزایش نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری را رها کرد.

    نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری حدود 0.4 درصد افزایش پیدا کرد و به 890.12 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 1384.65 دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، 15.15 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر