سال نو میلادی و شروع طوفانی سنگ آهن

عصر معدن- سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین سال ۲۰۲۴ را در اوج چند ماه گذشته آغاز کرد و روز گذشته ۱۴۳.۲ دلار هر تن سی اف آر چین شنیده شد که ۲.۷ دلار نسبت به جمعه ۲۹ دسامبر رشد داشت.;

سال نو میلادی و شروع طوفانی سنگ آهن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران، نقدینگی بالای بازار و افزایش اعتماد فعالان بازار که به لطف اخبار اقتصادی مثبت بود به رشد قیمت کمک کرد. شاخص مدیران خرید ( PMI) تولید جهانی در دسامبر از 50.7 واحد نوامبر به 50.8 افزایش یافت که بالاتر از انتظار بازار بود و باعث اعتماد بیشتر بازار آهن شد.

    از طرفی تقاضا برای محموله های تحویل اواسط فوریه هم در چین بالا رفت چرا که هر سال پس از تعطیلات سال نو چین ( امسال از 10 فوریه آغاز می شود) تقاضا بالا می رود. هفته های آتی انتظار می رود خرید سنگ آهن در چین بالا برود چرا که انبارها را آماده سال نو می کنند.

    سایر مواد اولیه و محصولات فولادی نیز سال نو میلادی را صعودی آغاز کرده اند از جمله قیمت زغال سنگ متالورژی و کک به ترتیب 2.44 و 2.46 درصد رشد داشت. در بورس شانگهای شاخص قیمت های فولادی هم بالا رفت. میلگرد 1.23 درصد، ورق گرم 0.88 درصد و مفتول 4.06 درصد رشد قیمت را در روز نخست کاری سال 2024 تجربه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر