تداوم افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تهدید ترامپ برای افزایش تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی که سرمایه‌گذاران را متقاضی خرید دارایی‌های مطمئن کرد افزایش یافت.;

تداوم افزایش قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد افزایش یافت و به 1282.50 دلار رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا تغییری نداشت و در 1283.90 دلار ایستاد.

    دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با تغییر موضع ناگهانی از اظهارات هفته پیش خود که در آن از پیشرفت مذاکرات تجاری میان واشنگتن و پکن تمجید کرده بود درباره افزایش تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی هشدار داد. تهدید ترامپ ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران را برانگیخت و در نتیجه آن بازارهای سهام آسیا به پایین‌ترین حد خود در پنج هفته اخیر سقوط کردند.

    استفن اینس مدیر معاملات شرکت مدیریت دارایی اس پی آی گفت: با تشدید جنگ تجاری از روز دوشنبه کاتالیزورهای قابل توجهی برای صعود قیمت طلا فراهم شده است با این حال مذاکرات تجاری آمریکا و چین هنوز به بن‌بست نرسیده و پکن تأیید کرده که یک هیأت را برای دور جدید مذاکرات به آمریکا خواهد فرستاد.

    بخشی از بازار همچنان انتظار دارد آمریکا و چین به تفاهم برسند و تهدید ترامپ برای افزایش تعرفه‌ها تنها یک تاکتیک مذاکره است.

    بر اساس گزارش رویترز، ذخایر اس پی دی آر گلد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز دوشنبه 0.16 درصد کاهش یافت و به 739.64 تن رسید که پایین‌ترین میزان از 11 اکتبر بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 14.91 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد افزایش 881.22 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.5 درصد افزایش یافت و به 1344.11 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر