رئیس انجمن سنگ آهن مطرح کرد:

ثبات قیمت‌ داخلی سنگ آهن نسبت به قیمت‌های جهانی آن

عصر معدن- رئیس انجمن سنگ آهن گفت: ثبات قیمت‌های داخلی سنگ آهن در یک سال گذشته بیشتر از قیمت‌های جهانی بوده است.;

ثبات قیمت‌ داخلی سنگ آهن نسبت به قیمت‌های جهانی آن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن درباره قیمت داخلی و جهانی سنگ آهن، گفت: قیمت‌ جهانی سنگ آهن دستخوش  تغییراتی بیشتر از قیمت‌های داخلی است. ثبات قیمت‌های داخلی سنگ آهن در یک سال گذشته بیشتر از قیمت‌های جهانی بوده است.

    او بیان کرد: ممکن است در مقطعی سنگ آهن دانه رنگی نزدیک به 35 درصد اختلاف قیمت بین بازار داخل و بازار خارج داشته باشد، اما با کمرنگ شدن  جو روانی که در دنیا به وجود آمد و مدیریتی که انجام دادند، این فاصله کمتر و کمتر شد که هم اکنون اختلاف آن‌ها  10 تا 12 درصد به نفع بازار خارجی است،  اما به شرطی که عوارضی پرداخت نکنیم.

    رئیس انجمن سنگ آهن ادامه داد: زمانی که 25 درصد عوارض را پرداخت می‌کنید،  نه تنها آن 10 تا 12 درصد را کامل می‌کنید بلکه 13 تا 14 درصد هم  زیر قیمت جهانی در بازار داخل ارائه می‌کنیم.

    تولید سنگ آهن در رنج معادن غیرمتعارف

    اکبریان در پاسخ به این سوال که چند درصد تولید سنگ آهن در رنج معادن غیرمتعارف قرار می‌گیرد؟، گفت: حدودا 80 میلیون تن تولید کل سنگ آهن در سال 97 بود که امسال احتمالا به 85 تا 86 میلیون تن خواهد رسید، از این میزان نزدیک به 30 درصد برای سنگ آهن‌هایی هستند که به هیچ عنوان به درد صنعت فولاد نمی‌خورند و تنها  70 درصد آنها برای  صنعت فولاد مناسب است.

    او تشریح کرد: تقریبا 90 درصد سنگ آهن تولیدی کشور را در داخل مصرف کردیم. در کل 9 درصد کل تولید سنگ آهن که شامل فولاد، سیمان و سنگ آهن می شود را صادرات کردیم و 91 درصد آن در داخل کشور مصرف شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر