تعداد تأمین کنندگان داخلی فولاد مبارکه به ۱۰ هزار رسید

عصر معدن- در راستای اجرایی شدن راهبردهای شرکت فولاد مبارکه مبنی بر حمایت از تولید ملی و شرکت‌های سازنده و تولیدکنندۀ داخــــــلی، آذرماه ســــــال جـــــاری ده‌هزارمین کد تأمین‌کنندگی در سیستم خرید فولاد مبارکه به ثبت رسید.;

تعداد تأمین کنندگان داخلی فولاد مبارکه به ۱۰ هزار رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» مهدی سهرابــــی رئیس برنامــــه‌ریزی خرید فولاد مبارکه، ضمن اعلام این خبر و با تشریح وضعیت تأمین‌کنندگان این شرکت گفت: معاونت خرید متشکل از شش واحد مختلف است که چهار واحد آن کارِ خرید و دو واحد دیگر پشتیبانی خرید را به شرح زیر انجام می‌دهند:
    واحد خرید مواد اولیه و انرژی (گروه سنگ‌آهن، حامل‌های انرژی، نسوز، مواد شیمیایی و ...)
    واحد خرید مواد مصرفی (لوازم ایمنی و اداری، لوله و اتصالات، لوازم برق عمومی، کابل‌ها، سیم بکسل، پیچ و مهره و ...)
    واحد خرید ماشین‌آلات، تجهیزات و قطعات یدکی (گیربکس، پمپ، مبدل حرارتی، قطعات هیدرولیکی و نیوماتیکی، غلتک و ...)
    واحد خرید خدمات (قراردادهای توسعه، حمل‌ونقل، مشاوره، تعمیر و نگهداری و...)
    واحد کنترل مواد (واردات و امور انبارها و کنترل موجودی و ...)
    واحد برنامه‌ریزی و پشتیبانی خرید (ارزیابی تأمین‌کنندگان، پشتیبانی سیستم‌های خرید، ترخیص کالا و ...)
    وی با بیان این‌که از 10 هزار تأمین‌کنندۀ ثبت‌شده، 451 تأمین‌کننده در سال 1398 به فهرست تأمین‌کنندگان اضافه شده‌اند، گفت: تعداد تأمین‌کنندگان فعالی که در سه سال اخیر حداقل یک سفارش از فولاد مبارکه دریافت کرده‌اند، 2608 واحد است. از این تعداد، 118 تأمین‌کننده مربوط به واحد خرید مواد اولیه، 986 تأمین‌کننده مربوط به واحد خرید مواد مصرفی، 967 تأمین‌کننده مربوط به واحد خرید قطعات یدکی و 537 تأمین‌کننده مربوط به واحد خرید خدمات است.
    وی با اشاره به این‌که تأمین‌کنندگان در 915 زمینۀ تخصصی فعالیت دارند و هر تأمین‌کننده می‌تواند به‌صورت هم‌زمان در چند زمینه فعالیت فعال باشد، اظهار داشت: هر زمینۀ فعالیت مشتمل بر یک فهرست کوتاه از تأمین‌کنندگان مرتبط است. از 915 زمینۀ فعالیت، 42 زمینه در حوزۀ مواد اولیه و انرژی، 371 زمینه در حوزۀ مواد مصرفی، 314 زمینه در حوزۀ قطعات یدکی و 188 زمینه در حوزۀ خرید خدمات تعریف شده است.
    در همین خصوص سید مجتبی رسولی کارشناس واحد برنامه‌ریزی خرید گفت: در سال 1394 بستر الکترونیکی ارتباط با تأمین‌کنندگان (سامانه سمات یا SRM) برای تأمین‌کنندگان متقاضی ورود به خرید ایجاد شد. تأمین‌کنندگانی که متقاضی ورود به لیست خرید فولاد مبارکه باشند با ثبت‌نام در سایت فولاد مبارکه و بارگذاری مدارک لازم می‌توانند اعلام آمادگی کنند. در حال حاضر به‌طور میانگین روزانه حدود 6 تأمین‌کننده در سایت ثبت‌نام می‌کنند.
    وی ادامه داد: پس از بررسی مدارک تأمین‌کنندگان ثبت‌نام‌شده در واحد برنامه‌ریزی خرید، تأمین‌کنندگانی که مدارک آن‌ها کامل باشد در فهرست بازدید میدانی قرار خواهند گرفت و سپس تیمی از کارشناسان فنی و بازرگانی از تأمین‌کنندگان بازدید می‌کنند. درصورتی‌که تأمین‌کنندگان امتیاز لازم را کسب کنند، کد تأمین‌کنندگی به آن‌ها تخصیص داده می‌شود و در زمینه فعالیت‌های مرتبط فعال خواهند شد.
    مجتبی رسولی افزود: از سال 1395 تمامی استعلام‌ها الکترونیکی شده و از طریق سامانه سمات (SRM) سایت فولاد مبارکه در کارتابل تأمین‌کنندگان قرار گرفته است. از سال 1397 سفارش‌های جزئی و از سال 1398 نیز سفارش‌های متوسط الکترونیکی شده و در کارتابل تأمین‌کنندگان از طریق سامانه سمات (SRM) ارسال می‌شود.
    این کارشناس واحد برنامه‌ریزی خرید اعلام کرد: از برنامه‌های آتی برنامه‌ریزی خرید در آینده ایجاد نسخۀ موبایلی سامانۀ سمات (SRM)، الکترونیکی شدن مناقصات، ارائۀ اطلاعات وضعیت عملکرد تأمین‌کنندگان در سامانۀ سمات (SRM)، ارائۀ گواهی صلاحیت همکاری به تأمین‌کنندگان و به‌کارگیری هوش مصنوعی در فرایندهای خرید است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر