بازگشت معادن زغال سنگ چین به چرخه فعالیت در پی کمبود برق

عصر معدن- تقاضای بالا برای برق و تلاش دولت چین برای تامین آن، ازسرگیری فعالیت ۵۳ معدن زغال سنگ تعطیل شده در این کشور را به دنبال داشت.;

بازگشت معادن زغال سنگ چین به چرخه فعالیت در پی کمبود برق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، چین هفته گذشته اعلام کرد فعالیت 38 معدن در مغولستان داخلی ازسرگرفته خواهد شد. اکنون چین اعلام کرده که فعالیت 15 معدن زغال سنگ دیگر در مناطق شنکسی و شین جیانگ ازسرگرفته می شود. این معادن به مدت یک سال فعالیت خواهد کرد و حداکثر 44 میلیون تن زغال سنگ تولید می کنند که چین امیدوار است تقاضای رو به رشد برای تولید برق را در بحبوجه موج گرمای کشنده و افزایش فعالیت صنعتی، تامین کند.

    چین برای پاسخگویی به درخواستها برای تامین بیشتر برق و کاهش آلایندگی به تقلا افتاده است. این خبر با انتظار گزارش سازمان ملل متحد همزمان شد. در این گزارش که هفته جاری منتشر شد، هشدار داده است اگر جهان فورا انتشار گازهای گلخانه ای را به میزان قابل توجهی کاهش ندهد، هیچ راهی برای محدود کردن گرمایش جهانی به دو درجه سلسیوس بالاتر از سطح دوران پیش از صنعتی شدن وجود ندارد.

    چین با وجود این که معادن زغال سنگ را به چرخه حیات بازگردانده است، هشدار داد که وضعیت کمبود برق تازه شروع شده و در واقع وخیمتر خواهد شد. این به معنای آن است که قیمت زغال سنگ حرارتی بالا خواهد ماند. قیمت زغال سنگ حرارتی چین در ماه مه به رکورد بالای جدیدی صعود کرد.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال زغال سنگ منبع تولید نیروی ارزانی به حساب می آید و به چین در تولید پنلهای خورشیدی مورد استفاده در کشورهای غربی مزیت داده است. از یک نظر، تلاش برای توسعه استفاده از نیروی خورشیدی در آمریکا و اروپا تقاضای بالاتر برای تولید نیروی زغال سوز در چین را افزایش می دهد به حدی که این کشور معادنی که پیش از این تعطیل کرده بود را دوباره راه اندازی می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر