استیل مینت اعلام کرد؛

صادرکننده‌های سنگ‌آهن در سال ۲۰۱۸

عصر معدن- استرالیا بزرگترین صادرکننده سنگ آهن دنیا سال گذشته با رشد ۲ درصدی در صادرات مواجه شد و صادرات این کشور ۸۳۹ میلیون تن ثبت شد. شرکت های معدنی بزرگ استرالیا نیز سال گذشته تولید را افزایش دادند.;

صادرکننده‌های سنگ‌آهن در سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، در کشور برزیل با شدت گرفتن مقررات زیست محیطی در چین، خریداران سنگ آهن خلوص بالا با درصد آلومینای پایین برزیل را بیشتر ترجیح دادند که موجب افزایش صادرات سنگ آهن برزیل در سال گذشته شد. شرکت واله بزرگترین تولید کننده سنگ آهن جهان نیز تولید را 5 درصد بالا برد و به 384.6 میلیون تن رساند. گرچه در حال حاضر با اختلال در تولید روبروست.

    ایران نیز به عنوان یکی دیگر از تولیدکنندگان سنگ آهن قصد دارد تا سال 2025 ظرفیت تولید فولاد خام خود را به 55 میلیون تن برساند. افزایش ظرفیت تولید فولاد طبعا تقاضای سنگ آهن را بهبود خواهد بخشید از این رو به دنبال کاهش صادرات این ماده اولیه هستند تا پاسخگوی مصرف داخلی باشند.

    در هند نیز صادرات سنگ آهن  سال گذشته 10.6 میلیون تن بود که 47 درصد نسبت به سال 2017 افت داشت. توقف فعالیت معادن غیر قانونی و تاخیر در قراردادهای درازمدت یک شرکت معدنی موجب افت صادارت سنگ آهن هند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر