ترکیه و چین راهی معادن سنگ ایران می‌شوند

تلاش برای راه‌اندازی ۵۰درصدی معادن کوچک سنگ

عصر معدن- رییس انجمن سنگ ایران درباره فعال سازی معادن کوچک مقیاس سنگ تزیینی گفت: کمیته سه جانبه متشکل از ایمیدرو، انجمن سنگ و خانه معدن ایران تشکیل شده تا برای معادن کوچک که تعدادشان بالا و به حدود ۸۰۰ معدن می رسد اقداماتی از قبیل جذب سرمایه گذار و بازاریابی انجام شود.;

ترکیه و چین راهی معادن سنگ ایران می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳:۰۰

    ابوالقاسم شفیعی در گفت وگو با «عصرمعدن» با بیان این مطلب در ادامه افزود: دولت نیز در زمینه فعال سازی معادن کوچک قول مساعدت داده تا هرچه زودتر این معادن فعال شوند. در واقع اکنون در حال شناسایی مشکلات در زمینه راه اندازی معادن هستیم؛ شاید ممکن است مشکل معدن از میزان ذخیره موجود در آن و غیر اقتصادی بودن باشد یا از نوع طرح و رنگ سنگ معدن.

    وی افزود: برای آن دسته از معادن که استعداد بازار داشته باشند زمینه را برای انجام صادرات محصولاتشان فراهم می کنیم؛ به نظر می رسد بتوان 50 درصد از این معادن را راه اندازی واقعی کرد و به چرخه تولید بازگرداند.

    رییس انجمن سنگ ایران در زمینه جذب پیمانکار داخلی و خارجی برای معادن سنگ تزیینی نیز گفت: با سرمایه گذارانی از کشور ترکیه صحبت‌هایی انجام شده و تعدادی از معادن سنگ در دلیجان را اکنون در اختیار دارند و اشتیاق بالایی برای حضور در معادن ایران از خود نشان داده اند و سرمایه گذاران چینی نیز در شیراز و یزد معادنی را در اختیار گرفته اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر