وزیر صنعت، معدن و تجارت:

صادرات سنگ آهن در سال ۹۷، یک سوم شد/ امسال ۱۰هزار میلیارد تومان طرح افتتاح می شود

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات سنگ آهن در سال ۹۷ نسبت به سه سال گذشته، یک سوم شد.;

صادرات سنگ آهن در سال ۹۷، یک سوم شد/ امسال ۱۰هزار میلیارد تومان طرح افتتاح می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، رضا رحمانی در حاشیه مجمع عمومی عادی سالانه ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سه سال قبل، 23 میلیون تن صادرات سنگ آهن داشتیم و سال 97 این رقم به کمتر از 8 میلیون تن رسید.

    وی افزود: این روند نزولی صادرات و کاهش خام فروشی نشان می دهد که سنگ آهن به واحدهای داخلی ارسال و از آن ارزش افزوده تولید می شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره موضع وضع تعرفه 25 درصدی صادرات مواد معدنی، تصریح کرد: در بررسی این موضوع، تلاش شد هم نیازهای داخلی را ببینیم و هم از خام فروشی جلوگیری کنیم.

    وی ادامه داد: این تصمیم قابلیت دفاع دارد و یک طرفه دیده نشده است. هر کجا که مشاهده کنیم نیاز داخل وجود ندارد تعرفه را اصلاح می کنیم.

    رحمانی خاطرنشان کرد: اقدامات مهمی طی سال جاری در بخش معدن از جمله اکتشاف، تجهیز و نوسازی معادن و بهره برداری از معادن انجام می شود. رحمانی گفت: (در سال جاری) طرح هایی به ارزش حدود 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و آماده افتتاح است.

    وی ادامه داد: در حوزه فلزات استراتژیک (فولاد، آلومینیوم و مس) و غیر فلزی اقدامات مهمی برداشته شده است و معتقدیم معدن ظرفیت بالایی برای جایگزینی نفت در اقتصاد دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر