براساس آمار سال ۹۸؛

تولید کنسانتره سنگ آهن به بیش از ۴۷.۳ میلیون تن رسید

عصر معدن- آمار عملکرد واحدهای بزرگ بخش معدن وصنایع معدنی گویای تولید ۴۷ میلیون و۳۰۶ هزار و ۹۳۴ تن کنسانتره سنگ آهن در سال گذشته است که نسبت به عملکرد سال ۹۷ رشد چهار درصدی دارد.;

تولید کنسانتره سنگ آهن به بیش از ۴۷.۳ میلیون تن رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری 9 واحد شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، سنگ آهن چادرملو، سنگ آهن مرکزی، گهر زمین، صنعتی معدنی توسعه ملی، میدکو، صبانور، اپال پارسیان سنگان و سنگ آهن جلال آباد نشان می دهد که اسفند ماه پارسال واحد های یاد شده در مجموع سه میلیون و 733 هزار و 522 تن تولید کنسانتره سنگ آهن داشتند که نسبت به اسفند 97 رشد پنج درصدی داشت.

    بیشترین رشد عملکرد در بین واحد های مورد بررسی مربوط به صنعتی معدنی توسعه ملی با 54 درصد و تولید دو میلیون و 472 هزار و 938 تن در سال 98 بود.

    همچنین بالاترین میزان تولید نیزبین واحد های یاد شده، مربوط به  شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با 16 میلیون و 11 هزار و 716 تن بود.

    علاوه براین سنگ آهن مرکزی با افت 12 درصدی نسبت به عملکرد سال 97 بیشترین میزان کاهش در دوره مورد بررسی را ثبت کرد.

    تولید گندله 41.7 میلیون تن

    براساس این بررسی، پارسال میزان تولید گندله سنگ آهن در بین شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی به رقم 41 میلیون و 770 هزار و 176 تن رسید که نسبت به سال 97 تفاوتی ندارد.

    همچنین در اسفند ماه 98 نیز در واحدهای تولیدی این بخش سه میلیون و 848 هزار و 739 تن گندله سنگ آهن تولید داشتند که در مقایسه با اسفند 97 افزایش 27 درصدی را نشان می دهد.

    فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد سنگان خراسان، میدکو، سنگ آهن چادرملو، اپال پارسیان سنگان و صبانور در زمینه تولید گندله مورد بررسی قرار گرفتند.

    برپایه آمار مورد بررسی فولاد خراسان با رشد عملکرد 87 درصدی در سال 98 در زمینه تولید گندله در بین واحد های یادشده بالاترین افزایش را ثبت کرد و تولید یکساله اش به رقم یک میلیون و 559 هزار و 316 تن رسید و بیشترین میزان تولید در این زمینه هم مربوط به معدنی و صنعتی گل گهر با رقم 12 میلیون و 156 هزار و 769 تن ثبت شد.

    به گزارش ایرنا، براساس سند چشم انداز 1404 ایران برنامه ظرفیت 55 میلیون تن فولاد را پیش بینی کرده و در این ارتباط دستیابی به 160 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن به عنوان خوراک اصلی واحد های فولاد سازی مورد انتظار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر